Porsche 911 Carrera po lifitngu
Na tydzień przed rozpoczęciem Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie Porsche opublikowało pierwsze oficjalne informacje dotyczące odświeżonej 911 w wersji Carrera.
Co tym razem zmieniło się w legendarnym modelu? Fani marki bez trudu zauważą nowe reflektory główne ze zintegrowanymi czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej. Zmieniono również wzory aluminiowych felg i kształty klamek zewnętrznych. Z tyłu pojawiły się m.in. przemodelowane światła. Nowością jest też pokrywa silnika, która otrzymała duży, prostokątny otwór wentylacyjny z pionowymi żaluzjami.
Porsche nie ujawniło zdjęć wnętrza auta. Wiadomo jednak, że samochód wyposażony będzie w Porsche Communication Management System z 7-calowym, sterowanym gestami, wyświetlaczem oferującym kierowcy usługi Google Earth i Google Street View oraz informacje o ruchu w czasie rzeczywistym.
Nowości obejmują również wyposażenie i jednostkę napędową. Niemieccy inżynierowie poprawili działanie opcjonalnego tempomatu, który potrafi teraz samodzielnie uruchomić hamulce, jeśli auto przekroczy ustawioną wcześniej prędkość. Na listę opcji trafił asystent zmiany pasa ruchu z funkcją ostrzegania o pojazdach w martwym polu oraz aktywny system kierowniczy tylnej osi. Standardowym wyposażeniem jest teraz hamulec pokolizyjny i system aktywnego zawieszenia PASM.
Modele wyposażone w pakiet Chrono otrzymają ponadto zmodernizowaną kierownicę z obrotowym przełącznikiem trybu jazdy (normal, sport, sport plus i individual). Egzemplarze z przekładnią PDK dostaną też przycisk aktywujący funkcję "response sport", która - na okres 20 sekund - optymalizuje pracę jednostki napędowej i skrzyni biegów, by uzyskać maksymalne przyspieszenie.
Źródłem napędu jest nowy, podwójnie doładowany, sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,0 l. W podstawowej wersji jednostka rozwija 370 KM i 450 Nm. Carrera S legitymuje się mocą 420 Nm i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. To o 20 KM i 60 Nm więcej niż w poprzedniku.
Carrera Coupe z pakietem Chrono i przekładnią PDK przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s. Model S może pochwalić się sprintem do setki w 3,9 s i prędkością maksymalną aż 308 km/h. Odświeżone auta są o 18 proc. oszczędniejsze od poprzedników. Wg producenta Carrera S z przekładnią PDK zużywa średnio 7,7 l/100 km, czyli aż o litr mniej niż do tej pory.
Nowe jest także zawieszenie, które obniżono o 10 mm i wyposażono w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Aktywne zawieszenie nie jest nowością w gamie 911 Carrera, ale teraz otrzymamy je seryjnie. Za dopłatą natomiast dostępna jest skrętna tylna oś, która do tej pory występowała tylko w wersjach Turbo oraz GT3. Ciekawym dodatkiem jest także hydrauliczny system podnoszenia przodu samochodu, który może zwiększyć prześwit o 4 cm.
Nowe 911 Carrera trafi na niemiecki rynek 12 grudnia. Ceny startować mają od 96 605 euro.