Jakie przewody zapłonowe wybrać

Na rynku dostępnych jest kilka różnego rodzaju przewodów zapłonowych. Podpowiadamy, jakie warto kupić.

Przewody zapłonowe, poza dobrym przewodnictwem prądu, powinny cechować się zdolnością do tłumienia zakłóceń. Te powstają w wyniku indukowania silnego pola elektromagnetycznego przez impuls zapłonowy o napięciu rzędu 25 tys. Voltów i mogą negatywnie wpływać na działanie wszelkich systemów elektronicznych samochodu. Dobre przewody muszą ponadto być odporne na procesy starzenia, a także uszkodzenia mechaniczne czy przepalenie.

Powszechnie spotkać można przewody wykonane w trzech rodzajach technologii: o rdzeniu miedzianym, o rdzeniu węglowym oraz ferromagnetyczne (opisy poniżej).

Reklama

Najlepszymi parametrami cechują się przewody ferromagnetyczne, w których na rdzeń z włókna szklanego nawinięty jest drut nierdzewny. Jego gęsta spirala zapewnia dobre tłumienie zakłóceń i jednocześnie wysoką przewodność oraz wzmacnianie iskry.

Jeżeli chodzi o materiały izolacyjne i ich odporność mechaniczno-termiczną, to tu również funkcjonuje kilka technologii. Podstawowy i najstarszy typ to przewody w osłonie z PCV. Dla nich stopień ochrony termicznej jest najniższy (klasa A), bo wynosi zaledwie nieco ponad 100°C. Najpopularniejsze obecnie są kable w osłonie silikonowej. Jest ona miękka i odporna na stosunkowo wysokie temperatury (do 250°C w klasie F). Część producentów stosuje osłony z innych elastomerów niż silikon, które mają być bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne.

Po urwaniu świecy żarowej - PORADY

Wymiana przewodów zapłonowych - EKSPLOATACJA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy