Mini Aceman to mieszanka Coopera i Countrymana. Z jedną ważną różnicą

Mini Aceman, czyli crossover plasujący się pośrodku gamy, to w pewnym sensie połączenie Coopera i Countrymana. Różni się od nich jednak w bardzo istotnej kwestii.

Mini Aceman. Pomiędzy Cooperem i Countrymanem

Mini Aceman w pewnym sensie ma stanowić alternatywę dla osób, które nie chcą nowego Coopera w wersji trzydrzwiowej, a z drugiej strony uznają Countrymana za zbyt duże auto. Wymiary nowego modelu prezentują się następująco:

  • Długość: 4,07 m
  • Szerokość: 1,75 m
  • Wysokość: 1,50 m

Patrząc na Acemana możemy tutaj dostrzec swego rodzaju połączenie cech Coopera i Countrymana. Mamy tutaj zaczerpnięte z SUV-a kanciasty kształt reflektorów czy nieco kanciasty kształt nadwozia, za to zwisy są krótkie, podobnie jak w Cooperze. W efekcie stylistycznie samochód łączy cechy obu modeli. Światła dzienne LED można przełączać w trzech różnych trybach. Podobnie tylne lampy matrycowe mają trzy różne efekty graficzne. Samochód może poruszać się na felgach w rozmiarach od 17 do 19 cali.

Reklama

Jak prezentuje się przestrzeń bagażowa? Przy rozłożonej tylnej kanapie Mini Aceman oferuje 300 litrów. Po jej złożeniu pojemność może wzrosnąć do 1 005 litrów.

Wnętrze Mini Acemana. W centralnym miejscu okrągły wyświetlacz

Stylistykę zaczerpniętą z pokrewnych modeli można zauważyć również w środku. Podobnie jak w Cooperze i Countrymanie centralnym punktem jest okrągły wyświetlacz OLED o średnicy 240 mm. Na środku ekranu znajduje się menu startowe. Poniżej do dyspozycji jest stały pasek ze skrótami umożliwiającymi bezpośredni wybór wskazanej funkcji. W górnej części wyświetlacza kierowca może otrzymywać informacje dotyczące jazdy - prędkość czy poziom naładowania akumulatora. 

Mini Aceman opcjonalnie może być wyposażony w wyświetlacz Head-Up. Poniżej znajduje się panel z przełącznikami i dźwigniami. Za ich pomocą można obsługiwać hamulec postojowy, biegi, włączanie i wyłączanie auta, tryby Experience oraz głośność systemu multimediów. Pod panelem znajdziemy z kolei uchwyty na kubki i indukcyjną ładowarkę.

Samochód jest wyposażony również w system cyfrowego asystenta, którego można wywołać komendą "Hej Mini". Zdaniem producenta, system stale się uczy i jest w stanie wykonywać różne zadania na powtarzających się trasach. Na przykład na podstawie danych dotyczących lokalizacji może rozpoznać, że wjeżdżamy na parking i automatycznie opuścić szybę, by np. odebrać bilet.

Mini Aceman wyposażony jest również w dwa projektory, które emitują na desce rozdzielczej specjalną grafikę w różnych wzorach i kolorach. W zależności od wybranego trybu Experience zmienia się kolorystyka wzorów i oświetlenia ambientowego. Samochód może również generować dźwięki w czasie jazdy, dzięki czemu imitować ma auto spalinowe. Do dyspozycji użytkownika jest osiem trybów, w tym Personal, który, jak sama nazwa wskazuje, oferuje opcje personalizacji oświetlenia. Wybrane zdjęcie z telefonu podróżujący mogą ustawić jako tło wyświetlacza. System identyfikuje dominujące kolory na fotografii i wyświetla je na desce rozdzielczej. Odpowiednią kolorystykę przyjmuje również ambientowe oświetlenie.

Mini Aceman. Napęd

Tym, co wyróżnia Mini Acemana na tle rodzeństwa, jest fakt, że auto można będzie nabyć, przynajmniej początkowo, tylko z napędem elektrycznym (zarówno Cooper, jak i Countryman debiutowały jako elektryki, ale później wprowadzano wersje spalinowe; podobnie może być w przypadku Acemana). W momencie premiery dostępne będą dwa warianty - E oraz SE. W pierwszej z wersji samochód będzie oferował 184 KM i 290 Nm momentu obrotowego. Pozwoli mu to na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Akumulator o pojemności 42,5 kWh ma zapewniać zasięg 294-310 km (według norm WLTP), realnie pewnie około 100 km mniej.

Mini Aceman SE z kolei zapewnia 218 KM i 330 Nm momentu obrotowego. Czas do 100 km/h wynosi w tej odmianie 7,1 s. Prędkość maksymalna jest nieznacznie wyższa - 170 km/h. Za magazynowanie energii odpowiada wysokonapięciowy akumulator o pojemności 54,2 kWh, który pozwoli na przejechanie 382-407 km (według WLTP).

Akumulator w elektrycznych Acemanach można ładować prądem przemiennym o mocy 11 kW, a także prądem stałym: w odmianie E auto może przyjąć prąd o mocy 75 kW, z kolei wariant SE o mocy 95 kW. Uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. ma zajmować wówczas "mniej niż 30 minut". Przy włączonej nawigacji dla akumulatora wysokonapięciowego można z wyprzedzeniem ustawić odpowiednią temperaturę dla wydajnego ładowania.

Mini Aceman. Premiera rynkowa

Mini Aceman będzie sprzedawane w formie bezpośredniej, za pośrednictwem strony internetowej. Zamówienia w Polsce będzie można składać od 12 czerwca, ceny nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mini
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy