405 KM przy 6,500 obrotach na minutę

Na IAA 2007 zaprezentowano nowe porsche cayenne o symbolu GTS.

Pojazd ten posiada 4,8 - litrowy silnik V8 o zwiększonej mocy i obniżone o 24 milimetry specjalnie skonstruowane zawieszenie. Po raz pierwszy w cayenne oferowany jest aktywny system tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) ze stalowymi sprężynami. Ta kombinacja była dotychczas zarezerwowana dla sportowych samochodów Porsche.

Reklama

Jak już informowaliśmy na początku września 4,8-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny "Direct Fuel Injection" (DFI) osiąga w cayenne GTS moc 405 KM przy 6,500 obrotach na minutę, czyli o 20 KM więcej, niż w cayenne S. Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 3.500 obrotach na minutę pozostaje niezmieniony.

Ten najbardziej sportowy samochód terenowy Porsche dysponuje seryjnie sześciobiegową przekładnią manualną i skróconym w porównaniu z cayenne S przełożeniem 4,1:1 zamiast 3,55:1. Dzięki temu GTS przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,1 sekundy, dokładnie o 0,5 sekundy szybciej, niż wersja S.

Cayenne GTS jest wyposażony seryjnie w stały napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) oraz w adaptacyjne zawieszenie PASM. W połączeniu z dostępnym jako opcja pneumatycznym zawieszeniem można wybrać także układ aktywnej kompensacji pochyleń Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), poprawiający zachowanie się pojazdu podczas jazdy i komfort podróżowania.

Wyłącznie dla GTS zarezerwowano dwa nowe kolory: czerwony GTS i złoty Nordisch metalik.

Sprzedaż nowego modelu cayenne, którego średnie zużycie paliwa z przekładnią Tiptronic S wynosi wg normy EU 13,9 litra/100 km, rozpocznie się w lutym 2008 roku.

Raport specjalny: Frankfurt 2007.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | porsche | Porsche Cayenne

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje