Volvo prezentuje facelifting V40 i V40 Cross Country
Volvo V40 to najbezpieczniejszy kompakt świata. Jednocześnie jest to najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie. Ten ważny dla marki model właśnie doczekał się faceliftingu. Produkcja zmodernizowanych modeli V40 i V40 Cross Country ruszy w kwietniu, obejmując rok modelowy 2017.
Już na pierwszy rzut oka widoczne są zmiany, jakim poddana została przednia część auta. Od nowa zaprojektowano atrapę chodnicy wraz ze zmienionym emblematem producenta. Zmieniono także przednie reflektory, w których można dostrzec charakterystyczny motyw "młota Thora".
V40 to najczęściej wybierany model przez naszych europejskich klientów i drugi pod względem popularności nasz model na świecie. Ten model jest dla nas bardzo ważny. Zmiany, które wprowadzamy wraz z nowym rokiem modelowym mają na celu podniesienie atrakcyjności V40. Chcemy, by klienci jeszcze chętniej go wybierali - powiedział Bjorn Annwall, starszy wice-prezes odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis Volvo Cars.
W parze ze zmianami stylistycznymi idą nowe barwy lakierów, jakie będą oferowane do tego modelu. Do gamy dołączą 3 kolory znane z wyższych modeli oraz dwa zupełnie nowe kolory. Wprowadzono aż 8 nowych wzorów felg aluminiowych i wprowadzono czytelne oznaczenie poziomu wyposażenia. Rozszerzono także paletę tapicerek o niedostępne dotąd wzory. Można do nich dobrać różną kolorystykę desek rozdzielczych. Teraz będzie można zamówić czarną podsufitkę do każdej z wersji. Wcześniej nie było to możliwe. Zmiany objęły nawet kluczyk, na którym pojawi się aktualne logo marki Volvo.
Konstruktorzy Volvo informują także o zmianie, jaka dotyczy bazowej odmiany silnika wysokoprężnego - D2. Od tej pory w zestawieniu z manualną skrzynią biegów będzie on emitował jedynie 89 g/km dwutlenku węgla. Na wielu rynkach Europy Zachodniej ten parametr ma duży wpływ na podatki i cenę auta.
Volvo On Call
Nowe funkcje zaoferuje także aplikacja Volvo On Call, która będzie jeszcze wygodniejsza dla użytkowników. Od niedawna Volvo On Call wspiera urządzenia mobilne Apple Watch oraz Android Wear, a także Microsoft Band 2, pozwalający na wykorzystanie sterowania głosowego w smartfonach z systemem Windows 10.
Wśród najważniejszych aktualizacji aplikacji jest dodanie integracji osobistego kalendarza, który będzie teraz w stanie automatycznie dodawać kolejne miejsca spotkań, zgodne z planem dnia, wprost do nawigacji auta. Od tego roku aplikacja będzie także umożliwiała obsługę nawet do 10 samochodów Volvo w pełnym oferowanym dotychczas zakresie. Ta funkcja umożliwi efektywne zarządzanie małą flotą z poziomu aplikacji.
Volvo wprowadzi także wsparcie dla przycisku Flic, który będzie uniwersalnym przyciskiem fizycznym służącym do obsługi jednej z funkcji aplikacji Volvo On Call. Kierowca sam będzie mógł wybierać, jaką funkcję ma pełnić ten przycisk, nadając mu wybrane przez siebie działanie, takie jak np. wcześniejsze włączenie systemu ogrzewania auta, czy dowolną inną usługę realizowaną przez Volvo on Call. Od tej pory aplikacja będzie także działać na tabletach i komputerach wyposażonych w system Windows 10.
CleanZone
Volvo jest liderem w branży motoryzacyjnej pod kątem jakości powietrza, jakie jest dostarczane do wnętrza. Technologia CleanZone pozwala efektywnie filtrować powietrze nim dotrze do wnętrza auta, pozbywając się po drodze zanieczyszczeń powietrza i alergenów. Dzięki temu, także w modelach z linii 40 szwedzki producent kreuje niepowtarzalną atmosferę, pełną świeżego, zdrowego i dobrze pachnącego powietrza.