1 / 77
Na salonie motoryzacyjnym w Genewie debiutuje kolejne, trzecie już wcielenie Renault Twingo.
Prace nad stworzeniem nowego pojazdu ruszyły w 2010 roku, gdy Nissan-Renault zdecydował się na współpracę z Daimlerem. Przedstawiciele obu koncernów postanowili, że wspólnie opracują nowe generacje Twingo i Smarta Fortwo, które mają być od teraz technicznymi bliźniakami. W wyniku tej decyzji opracowano zupełnie nową platformę, w oparciu o którą budowane będą nowe auta.
Trzecia generacja Twingo znacznie różni się od poprzednika. Po raz pierwszy w historii modelu zdecydowano się na pięciodrzwiowe nadwozie. By zapewnić autu lepszą zwrotność silnik zamontowany został nad tylną osią - napęd przenoszony jest na tylne koła. Takie umiejscowienie jednostki napędowej - przynajmniej zdaniem Renault - oznacza również wygospodarowanie większej ilości przestrzeni w kabinie.
Stylistycznie auto przypomina Fiata 500, który w Europie Zachodniej wciąż sprzedaje się znakomicie. Widoczne to jest zwłaszcza na zatłoczonych ulicach francuskich miast, gdzie "pięćsetek" jest zatrzęsienie.
Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.