ZDJĘCIA | Niedziela, 1 września 2013 (22:00)
Porównanie: 9 miejskich GTI - megatest (czytaj test)
1 / 28
Abarth Punto Supersport wcale nie jest taki super: najbardziej wyjątkowe auto w porównaniu. Supersport został wyprodukowany w liczbie jedynie 199 egzemplarzy. W stosunku do standardowego Abartha Punto ta wersja ma o 15 KM mocniejszą jednostkę napędową, usztywnione zawieszenie oraz hamulce tarczowe Brembo z dwutłoczkowymi zaciskami. Dostępna jest w dwóch kolorach nadwozia – czarnym i szarym – a wzdłuż karoserii biegną matowe pasy. Suwak na konsoli środkowej pozwala wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, wpływających na działanie układu kierowniczego i silnika. W trybie „Sport” auto o wiele szybciej reaguje na dodanie gazu, a układ kierowniczy wykazuje się większą progresją. Niestety, i tak jest ona niewystarczająca, ponieważ Supersportowi w czasie jazdy brakuje precyzji i przyczepności. Lekko pracujące elektryczne wspomaganie sprawdza się za to przy parkowaniu, pozwalając na wykonywanie wszelkich manewrów wręcz jednym palcem. Opcjonalne fotele są zbyt twardo wyściełane i męczą podczas codziennej jazdy, a widoczność, szczególnie w tył – pozostawia wiele do życzenia. Abarth, wyceniony na 85 000 zł, to już po prostu leciwe auto, które nie jest w stanie konkurować z rywalami. Dopiero 9. miejsce.
Źródło: Motor