ZDJĘCIA | Niedziela, 16 czerwca 2013 (22:00)
Youngtimery na horyzoncie (czytaj więcej)
1 / 17
Alfa Romeo Brera (2005-2010) - ostatnie duże coupe Alfy Romeo było de facto „klasykiem” już w momencie prezentacji. Dlaczego? Bo to kontrowersyjne auto budzące skrajne opinie. Zwolennicy twierdzą, że stanowi idealne, współczesne wcielenie klasycznego włoskiego stylu. Przeciwnicy zarzucają jej, że jest za ciężka, zbyt paliwożerna i ma za duży zwis przedni, a jej prowadzeniu daleko do auta sportowego. Rzeczywiście, Brera to po prostu 159 z nadwoziem coupe – ale trudno uznać to za wadę. W przypadku Brery polecamy dwie wersje: 1.75 TBi (produkowaną tylko w latach 2009-2010), albo 5-cylindrowego diesla 2.4 JTD o mocy 200 lub 210 KM. Diesel do Alfy Romeo coupe? Czy to nie pachnie jak profanacja? Nie, to po prostu cień rozsądku w tym zupełnie nierozsądnym pojeździe. NAJLEPSZY MODEL: 1750 TBi 200 KM. PRZEDZIAŁ CEN: 30-70 tys. zł. BĘDZIE YOUNGTIMEREM... za 6-7 lat. Alfa Romeo Brera - PLUSY: niepowtarzalny włoski styl, fantastyczny silnik 1750 TBi. Alfa Romeo Brera - MINUSY: zbyt duża masa własna, niezbyt sportowe własności jezdne.
Źródło: Motor