Reklama

Toyota GR 86 już po tuningu. Efekty robią wrażenie!

Toyota GT86 to jedno z najchętniej tuningowanych aut, które wyjechały na drogi w XXI wieku. Z jej następcą nie może być inaczej. Japończycy - no bo kto inny - już zabrali się za modyfikowanie modelu GR 86, choć najnowsze tylnonapędowe coupé Toyoty jeszcze nie trafiło do salonów. Oficjalny warsztat tuningowy japońskiego producenta pokazał niedawno pod nazwą GR Parts szeroki pakiet modyfikacji dla tego auta. A także specjalną wersję koncepcyjną. Jest na co popatrzeć!

Kompleksowy tuning od Toyoty

Projektanci z japońskiego warsztatu TRD - oficjalnego tunera Toyoty - podeszli do tuningu GR 86 kompleksowo i nie oszczędzali na kompozytach. Z przodu auta znalazł się niemały spojler z czarnymi wstawkami w bocznych częściach. W tym samym kolorze są niewielkie lotki mocowane pod przednimi światłami, po obu stronach atrapy chłodnicy. Japończycy proponują również owiewki ze specjalnymi płetwami montowane nad bocznymi drzwiami. Ich zadaniem - podobnie jak pozostałych spojlerów i lotek - jest stabilizowanie auta w czasie szybkiej jazdy. Z boku GR 86 otaczają potężne progi, spójne stylistycznie z wlotami powietrza umieszczonymi za przednimi kołami, w które Toyota fabrycznie wyposażyła następcę GT86. Ale w tym miejscu tunerzy również dodali coś od siebie. W katalogu GR Parts znajdziemy bowiem czarne nakładki, które okraszają wnętrza wlotów.

Reklama

Wiele można powiedzieć też o tyle auta. W jego dolnej części króluje wydatny dyfuzor z miejscem na cztery końcówki wydechu, które naturalnie również są dostępne w linii GR Parts. Pokrywę bagażnika zwieńcza subtelny spojler w - popularnym w tuningowym świecie - stylu ducktail. On również nie tylko zapewnia wyjątkowy wygląd, ale też poprawia zachowanie auta na drodze lub torze. A trzeba dodać, że już po fabrycznym GR 86 mamy spodziewać się najlepszych w klasie właściwości jezdnych i stabilności w zakrętach.

Od hamulców po kluczyk

Części do GR 86 zebranych w pakiecie GR Parts jest znacznie więcej. Warsztat tuningowy Toyoty proponuje komplet 19-calowych obręczy z kutego aluminium, pokrywę wlewu paliwa wykończoną włóknem węglowym, a nawet specjalny pokrowiec na kluczyk. W ofercie są też ozdobne panele o wzorze marmurkowego włókna węglowego, którymi można wykończyć wnętrze, a także poduszki chroniące kolana montowane na tunelu środkowym. Z logotypem GR, rzecz jasna.

Linia GR Parts pozwala wyposażyć najnowszą Toyotę z logo GR także w wydajniejsze hamulce z większymi, wentylowanymi, nawiercanymi tarczami i zaciskami typu monoblock oraz pakiet sportowego zawieszenia, który dodatkowo poprawia prowadzenie auta. Pakiet części GR Parts dla GR 86 trafi do sprzedaży w Japonii jesienią tego roku. W tym samym czasie tylnonapędowe coupé opracowane przez Toyotę i jej sportową markę Gazoo Racing zadebiutuje na rodzimym rynku. Niedługo później Toyota GR 86 trafi też do europejskich salonów.

GR 86 w wyścigowym wydaniu

Model GR 86 z pełnym pakietem GR Parts bez wątpienia będzie wyróżniał się na ulicy. Ale jeśli dla kogoś to za mało, powinien zerknąć na inne dzieło tunerów Toyoty - pokazową wersję GR 86 GR Parts Concept. W tym wydaniu tylnonapędowe coupé prezentuje się jak samochód wyścigowy godny startów w japońskiej serii Super GT.

Takiemu wizerunkowi sprzyjają ogromny spojler z przodu i potężne skrzydło z tyłu auta, dodatkowe wloty powietrza na masce i w górnej części przednich nadkoli, wydatne progi z lotkami oraz - przerażający wręcz - tylny dyfuzor z czterema pionowymi płetwami. Sportowego charakteru dodają również poszerzone nadkola, które zwiększają szerokość auta o dokładnie... 86 mm.

Ponadto w projekcie znalazło się miejsce dla 19-calowych, chromowanych felg, dwóch podwójnych końcówek wydechu oraz specjalnego wlotu powietrza z przodu auta, który wraz ze zmodyfikowanym układem wydechowym poprawia osiągi 2,4-litrowego boksera skrywającego się pod maską GR 86. Inżynierowie popracowali również nad sztywnością nadwozia i obniżeniem jego masy, a zastosowane spojlery, lotki i płetwy zwiększają docisk do nawierzchni i poprawiają stabilność samochodu. GR 86 GR Parts Concept jest z pewnością szybsze od swojego drogowego krewniaka, jednak Japończycy nie chwalą się konkretnymi danymi.

***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy