Co chłopcy lubią najbardziej?
Zabawa samochodami to to, co chłopcy lubią najbardziej. Kiedy trochę urosną, resoraki zamieniają na prawdziwe auta i urzeczywistniają swoje fantazje o idealnym wyglądzie pojazdu, który dostał się w ich ręce.
Prezentowany ford focus to przykład auta, które znacznie zmieniło swoją seryjną postać. Metamorfozie uległa zarówno jego karoseria, jak i wnętrze. Nie brak w nim również różnego rodzaju bajerów i gadżetów.
Szerokiej drogi
Focus został poszerzony na stronę o 4,5 cm. Nowe nadkola wykonano z blachy. Powiększenie rozmiarów auta było koniecznością z tego względu, że właściciel zapragnął zamontować w nim aluminiowe felgi firmy Shaper w rozmiarze 9 x 17". Opony, jakie się na nich znalazły, to Contonental Contact 2 w rozmiarze 215/40/17. Auto przemieszcza się na nich sprawnie dzięki nowemu zawieszeniu Koni Sport z regulowaną twardością, które dodatkowo obniża auto o 65 mm z przodu i 45 mm z tyłu.
Nowe spojrzenie
Lampy przednie zrobione zostały na specjalne zamówienie. Są to zmodyfikowane bi-ksenony z najnowszego mercedesa E klasy. Poza tym groźniejszy wizerunek przodu auta został osiągnięty poprzez dodane na lampach "brewki" nadające efekt bad look. Kierunkowskazy przednie i boczne pochodzą z firmy MHW. Osadzono w nich żarówkami Osram Diadem. Tylne lampy to również produkty marki MHW.
Aerodynamicznie
Zderzak z halogenami, zamontowany w fordzie, pochodzi z modelu RS z 2000 roku. Nie obeszło się bez dodatkowego tuningu już "usportowionej" części - gumowa dokładka została zdemontowana z seryjnego zderzaka, pomalowana na kolor nowego i założona na zmodyfikowany element, aby optycznie jeszcze bardziej obniżyć auto. Siatki w zderzaku i grillu, dzieła właściciela focusa, pochodzą z firmy D&W. Tylny zderzak to oryginał z delikatną dokładką firmy MS Design. Progi pozostały również niezmienione. Celem takiego zabiegu było stworzenie delikatnego body kitu. Klapa bagażnika została wygładzona i wykonana z blachy.
Biżuteria i perfumy
Forda pokrywa aż dziesięć warstw lakieru bordowego, srebrnego i złotego. Najciemniejszy kolor pojawia się także we wnętrzu Ponadto środek też pryśnięty jest na bordowo ale dodano tam więcej cyraliku. Zegary, jakie zastaniemy wewnątrz kabiny kierowcy zostały własnoręcznie wykonane (dookoła nich przyklejono cyrkonie, podobnie ozdobiono nawiewy powietrza i gałkę zmiany biegów). Gałka pochodzi z firmy MOMO, nakładki na pedały natomiast to już produkt Folia Tecu. Ciekawym gadżetem jest zamontowana na stałe w samochodzie maszyna do produkcji dymu firmy Monacor! Dzięki niej auto może "okryć się" efektowną mgiełką, która dodatkowo posiada piękny waniliowy aromat.
Co z mocą?
Silnik focusa 1,6 16V przeszedł zmiany kosmetyczne. Głównym celem właściciela jest bowiem zupełna jego zmiana. Pod maską znajdzie się zapewne motorek od ST 170, 2,0 i do tego turbo. Tymczasem w miejsce katalizatora wstawiono strumienicę. Przelotowy wydech zakończono tłumikiem ATU. Pod maską można zauważyć nowy stożkowy filtr K&N, na który wpada "świeże" powietrze, przez zrobiony na masce wlot.
Nagłośnienie
Auto zostało profesjonalnie przygotowane do instalacji audio. Całość wytłumiono matami bitumicznymi, dach "wygłuszono" specjalnym korkiem. Zainstalowano sprzęt marki Carpower firmy Monacor. Z przodu znajdziemy zestaw Preset 1, w skład którego wchodzi kopułkowy głośnik wysokotonowy DT-284 i specjalnie do tego zestawu strojona zwrotnica CDN-2X a także Predator 6/4 - wysokiej klasy kick bass o mocy 180 W max, 100 W RMS, 4 ohm lub 8 ohm. Z tyłu, po bokach zainstalowano głośniki CRB 130 PS - 4 ohmy 60 W max i 30 W RMS. W bagażniku zastaniemy wzmacniacz zasilający przedni zestaw - dwukanałowy Wanted 2/160 MK2- 400 W. Subwoofer Predator 10 o mocy 600 W max i 400 W RMS 2 x 2 ohmy... Charakteryzuje go bardzo dobra dynamika z zadziwiająco niską dolną częstotliwością dla głębokiego i czystego basu o bardzo dużej głośności. Zabudowany jest w kompakcie ok. 30 l. Wzmacniacz zasilający subwoofer to wysokiej klasy dwukanałowy Wanted 2/300 MK2- 750 W. W zestawie znajdziemy też kondensator mocy Hi-Tech o pojemności 1,5 F z woltomierzem i 3-cyfrowym wyświetlaczem. Bezpiecznik - oprawka wysokoprądowego bezpiecznika CPF - 520 GH z bezpiecznikiem CPF - 150GF(150 A) oraz okablowanie - DLS i zasilanie Monacor.
A tym wszystkim kieruje jednostka główna Alpine 7894 RB sterowana pilotem Alpine wmontowanym w miejsce tego seryjnego przy kierownicy.
Samochód może pochwalić się wieloma atutami. Główną jego zaletą jest to, że działa na zmysły. Przyciąga wzrok, pięknie gra i do tego pachnie wanilią.
tekst: MarKo
foto: Krzysztof Jakub Słoma