To będzie auto z Polski!

Opiniotwórcze polskie media lotem błyskawicy obiegła ostatnio niepokojąca informacja. Dziennikarskie nosy wywęszyły, że podpisanie przez GM listu intencyjnego w sprawie sprzedaży udziałów w Oplu Rosjanom mocno odbije się na m.in. na Polsce.

Napisano bowiem, że najnowsze wcielenie opla astry już wkrótce powstawać ma nie u nas, lecz w rosyjskiej fabryce w St. Petersburgu. Prawdą jest, że od jakiegoś czasu w Rosji produkowana jest m.in. antara oraz astra poprzedniej generacji. Spieszymy jednak donieść, że sensacyjne informacje o przeniesieniu produkcji z Gliwic mają w sobie tyle samo prawdy, co te, że Władimir Putin jest tajnym agentem CIA pracującym w Moskwie na zlecenie Mosadu.

Z pełną odpowiedzialnością pragniemy więc uspokoić wszystkich, którym nie jest obojętny los krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Przygotowania do produkcji nowej astry idą w Gliwicach pełną parą, całkowicie zgodnie z planem. Przypominamy, że rola zakładu w Gliwicach nie ogranicza się jedynie do skręcania w całość kilku śrubek.

Reklama

To potężna, w pełni produkcyjna fabryka z własną tłocznią, spawalnią i lakiernią. Z taśmy zjechały już pierwsze, preseryjne egzemplarze. Premiera przewidziana jest na wrześniowy salon samochodowy we Frankfurcie. Auta trafią do salonów w drugiej połowie roku.

Informacje o produkcji nowej astry w fabryce koło St. Petersburga podały jako pierwsze rosyjskie media. Dziennik "Wiedomosti" napisał, że produkcja w Rosji miałaby ruszyć w 2010 roku.

Zobacz nową astrę na filmie:

Przypominamy, że oferta jednostek napędowych nowej astry obejmować będzie osiem silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów. Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmie silniki common-rail i silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich wyposażone będą w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter). Oczywiście w zakres oferty wchodzić będzie wersja ecoFLEX o szczególnie niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.

Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silniki | auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy