Sedan od Lamborghini?
Dwa lata temu, na salonie samochodowym w Paryżu Lamborghini zaprezentowało koncepcyjny model o nazwie estoque.
Utrzymany w stylistycznym duchu reventona samochód wzbudził ogromne zainteresowanie - auto miało bowiem czterodrzwiowe nadwozie typu sedan. Pojazd mierzył aż 5,15 m długości, miał 1,99 szerokości a linia dachu kończyła się już 1,39 m nad ziemią.
Chociaż większość obecnych wówczas w Paryżu fanów motoryzacji dawno zapomniała o tym projekcie, zarząd włoskiej marki coraz poważniej rozważa uruchomienie jego produkcji. W jednym z wywiadów dyrektor zarządzający Lamborghini Stephan Wilnkelmann podkreślił, że wprowadzenie do oferty trzeciego modelu byłoby dla marki korzystne, dodał również, że chodzi o samochód z czterodrzwiowym nadwoziem.
Sportowe samochody z czterodrzwiowym nadwoziem - z różnym skutkiem - od połowy lat sześćdziesiątych buduje m.in. Maserati (model quattroporte).
Prawdziwym hitem sprzedaży okazało się być jednak wprowadzone w zeszłym roku - pięciodrzwiowe - porsche panamera, które znalazło już przeszło 25 tysięcy klientów i okrzyknięte zostało najlepiej sprzedającym się porsche wszech czasów.
Paradoksalnie jednak - to właśnie sukces panamery może pokrzyżować plany szefom Lamborghini. Wprowadzenie do oferty włoskiego producenta czterodrzwiowego sedana może bowiem oznaczać wewnątrzkoncernową konkurencję (zarówno Lamborghini jak i Porsche należą Volkswagena), przeciwko czemu protestować mogą władze firmy z Zuffenhausen...