Saab - najlepszy "europejczyk" w USA
Firma Saab została zaliczona przez J.D. Power and Associates do ekskluzywnego grona producentów europejskich, których samochody po 3 latach eksploatacji odznaczają się wyraźnie mniejszą awaryjnością niż inne, także pochodzące ze Starego Kontynentu.
Badania wykazały, iż mimo porównywalnej początkowej jakości nowych samochodów produkcji amerykańskiej i europejskiej, już po kilku latach dają się zauważyć poważne różnice. Auta producentów amerykańskich po trzech latach eksploatacji wykazują średnio o 49 mniej usterek na 100 badanych pojazdów niż auta europejskie. Równie dobry wynik osiągnęły samochody marki Saab.
Z wynikiem 892 punktów Saab w Badaniach Zadowolenia Konsumentów (CSI) przeprowadzonych przez J.D. Power za rok 2003 zajął siódme miejsce, awansując z ósmego miejsca w roku 2002 i dziesiątego w roku 2001. Średnia dla całego przemysłu motoryzacyjnego wzrosła z 843 do 851 punktów, dla segmentu samochodów luksusowych zaś - z 871 do 880 punktów.
Badania Zadowolenia Konsumentów organizacji J.D. Power także i w roku 2003 koncentrują się na doświadczeniach i działaniach działów serwisu sieci dealerów poszczególnych producentów podczas pierwszych trzech lat eksploatacji pojazdu. Studium CSI obejmuje 37 marek samochodów i opiera się na komentarzach otrzymywanych od niemal 106.000 nabywców i użytkowników pojazdów fabrycznie nowych.
Uzyskany przez Saaba wynik 892 punktów przewyższa nie tylko średnią dla całego przemysłu lecz także średnią dla samochodów luksusowych. Oznacza to 17-punktowy wzrost w porównaniu z ubiegłorocznym poziomem 875 punktów. Saab zajął pierwsze miejsce w rankingu marek europejskich, wyprzedzając BMW (numer 10 z 873 punktami) oraz Mercedesa i Volvo (ex-equo z Jaguarem na 11 miejscu z 868 punktami). Pozycję 20 zajęło Audi, uzyskując 852 punkty.
Wg Studium Niezawodności Pojazdów organizacji J.D. Power and Associates niezawodność jest istotnym czynnikiem w ocenie kupujących samochody. Dla jednej trzeciej "brak usterek od nowości" jest dobrą motywacją zakupu nowego auta podczas gdy dla ponad połowy nabywców - jest nią "znaczna trwałość".
Więcej szczegółów na temat ostatnich badań J.D. Power oraz pełną listę wyników znajdziesz TUTAJ