Nowe diesle z Kaiserslautern

Opel rozszerza gamę silników modelu Vectra i Signum o nowej generacji turbodoładowane jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 litra - CDTI ECOTEC o mocy 88 kW (120 KM) i 110 kW (150 KM).

Nowo skonstruowana sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów, współpracująca z obiema jednostkami, przenosi napęd na przednie koła. Vectra, Vectra GTS, Vectra kombi i Signum, wyposażone w silniki 1,9 CDTI i spełniające wymagania normy emisji spalin Euro 4, są dostępne z bezobsługowym filtrem cząsteczek (DPF).

Generacja nowych silników 1,9 CDTI ECOTEC produkowana będzie w zakładach w Kaiserslautern w Niemczech od wiosny 2005 roku. Będą one oferowały moc 88 kW (120 KM) i 110 kW (150 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek osiągany będzie w zakresie obrotów od 2 000 do 2 750. W wersji o mocy 120 KM

wynosi on 280 Nm, a w mocniejszej wersji 150 KM - 315 Nm. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund oraz prędkość maksymalną 217 km/h.

Oba silniki są w dużym stopniu takie same - cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 ccm, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego.

Reklama

Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologię czterech zaworów na cylinder. Paliwo wprowadzane jest do komory spalania pod ciśnieniem 1 600 barów. Ponadto układ wtrysku wielopunktowego optymalizuje poziom zużycia paliwa, emisji spalin i pracę silnika. Standardowo, dla obu jednostek oferowana jest sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CDTI | Vectra | skrzynia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy