Nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej

W 1977 roku Walter Wolf założył firmę, którą nazwał od swojego nazwiska, a na siedzibę wybrał swój przydomowy garaż. Od początku Wolf upatrzył sobie samochody spod znaku Ford i zaczął je przygotowywać do sportów motorowych.

W 1977 roku Walter Wolf założył firmę, którą nazwał od swojego nazwiska, a na siedzibę wybrał swój przydomowy garaż. Od początku Wolf upatrzył sobie samochody spod znaku Ford i zaczął je przygotowywać do sportów motorowych.

Trzy lata później firma zmieniła siedzibę oraz zaistniała w sporcie jako profesjonalny zespół Wolf-Racing. Przełomowym momentem dla dziejów Wolfa był rok 1983, kiedy przeniesiono się do nowo wybudowanej, dużej siedziby w Neuestein, a samochody ze stajni Wolfa zaczęły odnosić znaczące sukcesy w wyścigach.

Odnoszone sukcesy oraz wiedza i doświadczenie zdobyte w wyścigach przyczyniły się do powstania nowego działu Wolf-Concept, który zajął się tuningowaniem samochodów Forda dla osób „cywilnych” i spowodował duży krok naprzód we współpracy Wolfa z Ford-Werke AG. Było to w roku 1988. Istniejąca potrzeba eksponowania oraz przygotowywania samochodów pociągnęła za sobą kolejną inwestycję jaką stał się salon sprzedaży i serwis Forda nazwany Świat Samochodów Wolfa, który powstał trzy lata później w Oehringen.

Reklama

Zaszczytnym momentem dla dokonań Waltera Wolfa był fakt, że 1 marca 2000 r. Ford-Werke AG uznał go oficjalnym partnerem i dostawcą akcesorii do tuningu samochodów Ford. Od tego momentu auta modyfikowane przez Wolfa zachowują ważność gwarancji producenta. W maju 2003 r. powstała samodzielna firma Wolf-Concept, która jest owocem zawiązania spółki pomiędzy Autowelt-Wolf, a RDI Group.

Modyfikacje jakie są przeprowadzane przez „nadwornego” tunera Forda to przede wszystkim delikatna stylizacja zewnętrzna i wewnętrzna oraz modyfikacje zawieszenia, wydechu i silnika.

Ford Mondeo to samochód, który został wprowadzony na rynek w 2001 roku, a w połowie 2003 roku przeszedł niewielki odmładzający zabieg kosmetyczny. „Mondeo ma klasyczną, niestarzejącą się linię nadwozia, która znajduje uznanie wśród klientów wieku średniego, natomiast szeroka gama silników usatysfakcjonuje nawet najwybredniejsze osoby – mówi Mikołaj Małecki, Dyrektor Zarządzający PGD Tuning. W ostatnich latach szczególnie szybko przybywa na polskich drogach samochów z białym napisem w niebieskim owalu. Ta wzrastająca popularność nie każdemu musi odpowiadać, dlatego osobom poszukujących odmienności i szczypty indywidualizmu proponujemy pakiety stylizacyjne Wolfa,\ które PGD Tuning jako pierwsza i na razie jedyna firma w Polsce włączyła do swojej oferty – nie bez dumy zaznacza Mikołaj Małecki”.

W przypadku Mondeo do przedniego zderzaka w miejsce fabrycznej czarnej gumy została zamontowana dokładka polakierowana pod kolor zderzaka, która optycznie powiększyła zderzak i w ciekawy sposób go wykończyła. Nad zderzakiem zmieniono wlot powietrza tzw. grill na lakierowany w kolorze nadwozia. Idąc dalej wokół samochodu zauważamy ładne pięcioramienne 17” felgi z kołpakiem z logo Wolf-a i z wytłoczonym skaczącym wilkiem na jednym z ich ramieniu. Ramiona mogą się kojarzyć z pięcioma równocześnie lecącymi do środka tarczy strzelniczej pociskami, a ich końce dostają do krawędzi tarczy koła co optycznie powiększa i tak dużą felgę. Na dodatek felgi pokryto srebrnym metalicznym lakierem niespotykanym na naszych drogach, który wspaniale mieni się w promieniach słońca. Następnym elementem który napotykamy obchodząc naszego „mondka” są nakładki progów mające ciekawe przetłoczenia, które w znaczący sposób wyróżniają się od standardowych, prostych, blach progów. Nakładki progów po pierwsze są elementem stylizacyjnym, który optycznie obniża i powiększa bryłę samochodu, a po drugie zabezpiecza polakierowane elementy blaszane przed atakami kamyczków wypadających spod kół pędzącego samochodu. W tym momencie dochodzimy do tyłu samochodu, gdzie zamontowano najwięcej elementów ze stajni Wolf-a. Zacznijmy więc od góry, nad tylną szybą widzimy skromny daszek, który dodaje elegancji i przywołuje na myśl sportowy samochód – Seat Leon Cupra-R. Niżej nasz wzrok zatrzymuje się na ... to ma być spoiler ? – to coś można nazwać tylko listwą wykańczającą krawędź pokrywy bagażnika z ramionami lekko schodzącymi na tylne błotniki. Tylny zderzak również nie oparł się stylizacyjnym zmianom dołożono mu dostawkę polakierowaną w kolorze nadwozia na jej bokach są przetłoczenia, które wraz z progami tworzą spójną całość. Zaletą takiego tuningu jest perfekcyjna jakość wykonania i zamontowania na Mondeo poszczególnych elementów oraz stylizacyjna spójność z zamysłem projektantów Forda.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody | firma | Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama