Moda na elektryczne drzwi

Firma Delphi, produkująca systemy elektroniczne i podzespoły do samochodów, podpisała z europejskimi producentami aut trzy dodatkowe kontrakty na dostawy swoich elektrycznych drzwi przesuwnych.

Do 2006 roku firma będzie dostarczać europejskim odbiorcom ponad 570 tysięcy zespołów rocznie. Znajdą one zastosowanie m.in. w samochodach miejskich nowej generacji oraz lekkich pojazdach użytkowych i wielofunkcyjnych. W następnej dekadzie spodziewany jest dalszy wzrost dostaw.

Elektrycznie napędzane drzwi przesuwne, zainstalowane jako boczne drzwi samochodu można otworzyć bądź zamknąć jednym dotknięciem przycisku zamontowanego w pojeździe lub przycisku znajdującego się w pilocie zdalnego sterowania. Dzięki temu drzwi samochodu można otworzyć i zamknąć nawet mając zajęte obie ręce. Konstrukcja ta rozwiązuje także problem obsługi dużych i ciężkich drzwi, których ręczne otwarcie lub zamknięcie może być szczególnie uciążliwe, jeśli samochód stoi na pochyłości.

Największą popularnością drzwi elektryczne cieszą się w USA. Tamtejszy popyt na nie dalece przeszedł oczekiwania - od wypuszczenia ich na rynek w 1993 roku Delphi wyprodukowała ich już ponad dwa miliony. W 2002 roku Citroen, Fiat, Lancia i Peugeot, jako pierwsi europejscy producenci, wprowadzili do masowej produkcji wersje samochodów wyposażone w elektrycznie wspomagane drzwi przesuwne, a najnowszy system Delphi pojawił się w Peugeocie 807, Citroenie C8, Fiacie Ulysse i Lancii Phedra (bliźniaczym pojeździe wyprodukowanym przy współpracy grupy Fiata z PSA - Peugeot/Citroen). Obecnie ponad 50 procent tych pojazdów jest sprzedawanych w wersji wyposażonej w elektryczne drzwi przesuwne, co wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie tym urządzeniem wśród nabywców europejskich.

Reklama

Elektryczne drzwi przesuwne firmy Delphi to elektromechaniczne urządzenie napędzane mechanizmem linkowym. Służy ono do otwierania i zamykania przesuwanych drzwi zamontowanych na prowadnicach. Mechanizm uruchamia się poprzez naciśnięcie przycisku lub ręcznie, inicjując otwarcie lub zamknięcie drzwi. Dzięki ostatnim ulepszeniom konstrukcyjnym zmniejszono zespół napędu drzwi (głębokość zmniejszono o 25 procent), dzięki czemu urządzenie można montować w mniejszych samochodach i w istniejących konstrukcjach nadwozi po dokonaniu tylko nieznacznych modyfikacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | moda | elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy