Lancer i ASX z lepszym silnikiem
Mitsubishi zmodernizowało silnik benzynowy 1.8, który montowany jest w modelach ASX i lancer.
Dzięki zmianom w układzie sterowania zmiennymi fazami rozrządu MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) oraz zastosowaniu systemu AS&G (Auto Stop & Go) jednostka ma przede wszystkim zużywać mniej paliwa.
Silnik nosi fabryczne oznaczenie 4J10 MIVEC i ma dokładnie 1798 ccm pojemności, a jego moc to 139 KM.
Najważniejsza modyfikacja dotyczy systemu MIVEC. Do tej pory Mitsubishi produkowało dwie wersje tego układu. W pierwszej zmieniano stopień oraz czas otwarcia zaworów w zależności od prędkości obrotowej silnika. W drugiej tylko czas otwarcia zaworów, za to w sposób ciągły.
Nowy system łączy zalety obu wersji. Stopień i czas otwarcia zaworów dolotowych są regulowane w sposób ciągły. W efekcie silnik działa bardziej efektywnie, a zużycie paliwa jest niższe.
Silnik początkowo montowany będzie w lancerze i ASX. Nieco później trafi do innych modeli japońskiego producenta.
Kolejna nowość do zmodernizowany system automatycznego gaszenia silnika AS&G, który został teraz przystosowany również do współpracy z przekładnią typu CVT. Ponadto jednostka sterująca tym systemem (ECU) została połączona z innymi, przez co system ma połączenie m.in. z układem klimatyzacji i stabilizacji jazdy (przez co korzysta z danych czujników mówiący o ruchu samochodu).
System wyposażono również w mocniejszą baterię 12V oraz konwerter DC/DC (co ma zapobiegać możliwości przerwania zasilania nawigacji i systemu audio, w momencie uruchamiania silnika).