Kia zakończyła rozbudowę fabryki na Słowacji

Kia Motors Europe zakończyła inwestycję w fabrykę samochodów i silników w Żylinie na Słowacji. Jej koszt wyniósł 70 milionów euro, wszystkie prace zostały wykonane w tym roku. Dzięki tej inwestycji dostosowano fabrykę do produkcji nowych silników spalinowych Smartstream i hybrydowych układów napędowych.

Inwestycja w zakładzie w Żylinie ułatwia przestawienie jednej z czterech linii montażowych silników na produkcję benzynowych jednostek napędowych zamiast wysokoprężnych. Na aż trzech liniach Kia koncentruje się teraz na produkcji silników benzynowych o małej pojemności, wysokiej wydajności i kompatybilnych z napędem hybrydowym. Czwarta linia jest przeznaczona dla najnowszego, 1,6-litrowego turbodiesla Smartstream. To kolejny krok marki Kia w kierunku hybrydyzacji i elektryfikacji modeli, zgodny z ogólnym trendem na rynku europejskim.

Inwestycja umożliwia również produkcję najnowszych hybrydowych układów napędowych, opartych na nowych silnikach - 1,5-litrowym Kappa i 1,6-litrowym Gamma T-GDi (turbodoładowanym z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowe czterocylindrowe silniki benzynowe stanowią podstawę strategii firmy w zakresie hybrydyzacji modeli i redukcji emisji dwutlenku węgla w Europie. Obydwie nowe jednostki napędowe zaprojektowano z myślą o integracji z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy EcoDynamics+. Ponadto, 1,6-litrowy silnik Gamma T-GDi został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w innych hybrydowych układach napędowych, które w samochodach marki Kia mogą pojawić się w przyszłości.

Reklama

"Inwestycja w słowacką fabrykę pomaga nam sprostać zmieniającym się wymaganiom europejskich kierowców" - mówi Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie. "Widzimy wyraźny wzrost popytu na zelektryfikowane pojazdy z silnikiem benzynowym. Inwestycja w produkcję zaawansowanych układów napędowych, których oczekują nabywcy samochodów marki Kia, pomaga nam utrzymać zdolność produkcyjną".

"Obecnie już ponad jedna czwarta samochodów, które Kia sprzedaje w Europie, jest w jakiejś formie zelektryfikowana. W nadchodzących latach liczba ta będzie stale rosła" - dodaje Herrera. "Nowe silniki charakteryzują się jeszcze większą wydajnością niż stosowane dotychczas i - dzięki łatwej integracji z hybrydowymi układami napędowymi - umożliwiają szybsze przejście do "zelektryfikowanej ery". Jesteśmy dumni, że najnowszej generacji układy napędowe, z których mogą korzystać europejscy nabywcy są produkowane w Europie".

Inwestycja marki Kia w zakład w Żylinie oznacza, że jest on światowym liderem w produkcji układów napędowych typu HEV (Hybrid Electric Vehicle). Linia montażowa nowego 1,5-litrowego silnika T-GDi przebiega równolegle do nowo przebudowanej linii produkcyjnej silnika T-GDi o pojemności 1,6 l. W fabryce w Żylinie jest również produkowany 1,6-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream oraz 48-woltowy układ napędowy z miękką hybrydą, który wykorzystuje tę jednostkę napędową, stosowany w modelach z rodziny Ceed i w Kia Sportage.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zagłosuj i wygraj. CODZIENNIE CZEKA OD 20 000 zł do 40 000 zł! 

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy