Jak Mercedes odzyskuje zaufanie klienta

Niestety po raz kolejny przychodzi nam opublikować krytyczny list właściciela mercedesa. Długo wahaliśmy się, czy zaprezentować go w naszym serwisie, bowiem nie chcielibyśmy być uznani za stronniczych. Ale przecież nasze łamy są do dyspozycji także dla przedstawicieli producenta tych samochodów.

Mogą w każdej chwili przysłać nam swoje stanowisko związane z problemami poruszanymi w listach Czytelników. Jak na razie z takiej okazji skorzystali raz. Może tym razem biuro prasowe DaimlerChrysler Automotive Polska ustosunkuje się do tego co pisze nasz Czytelnik? Może nie ma racji? Może prawda jest całkowicie inna? Może po prostu chce wyłudzić nowy samochód i szuka przysłowiowej "dziury w całym"? Poniżej wspomniany list wraz ze zdjęciami nadesłanymi nam przez jego autora.

" (...)Nawiązując do mojego pierwszego listu z dnia 27.08.2004. opisującego niespotykaną awaryjność, partactwo wykonania renomowanego produktu marki Mercedes (TUTAJ pierwszy list naszego Czytelnika, a TUTAJ wyjaśnienie polskiego przedstawicielstwa Mercedesa - przyp. red.) pragnę podzielić się z Państwem wrażeniami z weryfikacji i napraw samochodu Mercedes C-klasa 220CDI rok produkcji 08/2003.

Reklama

W dniach 20 i 21 października po publikacji Interii, zgłaszane usterki samochodu były weryfikowane przez przedstawicieli DCAP W-wa i dilera/serwis.

Spisano protokół obejmujący 28-usterek i ustalono, że usterki zostaną ostatecznie usunięte do 20 listopada 2004.

W dniach 2 - 12 listopada (przez 10-dni) autoryzowany serwis usuwał usterki, ze skutkiem takim, że w dniu dzisiejszym samochód ma ponownie 21-usterek jak:

  1. Odłamała się kolejna odstająca listwa okienna drzwi lewych tylnych (nieuznana reklamacja podczas weryfikacji usterek w dniu 20.10.2004).
  2. się korozja w komorze silnika.
  3. Wibracja i szarpanie napędu/przekładni automatycznej - usterka występuje od września 2003 roku.
  4. Radio wyłącza się samoczynnie, lub zanika głos - usterka występuje od września 2003 roku.
  5. System spryskiwania/czyszczenia tylnej szyby jest niesprawny od dnia odbioru samochodu - usterka występuje od września 2003 roku..
  6. Wskaźnik paliwa ma wadliwe wskazania - usterka występuje od września 2003 roku.
  7. Silnik jest głośny - nie spełnia standardów podawanych przez producenta - usterka występuje od września 2003 roku.
  8. Minimalne zużycie paliwa jest większe od podanego przez producenta - usterka występuje od września 2003 roku
  9. Skrzypią plastyki, słupków drzwiowych, tablicy w rejonie kolumny kierownicy i w wielu innych miejscach - usterka występuje od września 2003 roku.
  10. Nowa uszczelka lewych drzwi tylnych ponownie została nadcięta przez drzwi przednie - usterka występuje od listopada 2004 roku.
  11. Wskazania "serwis samochodu'" jest niesprawny, jest odejmowany od 20000km, niezależnie od sposobu jazdy i częstotliwości wymiany oleju - usterka występuje od września 2003 roku.
  12. Nowa roleta bagażnika, zwisa z lewej strony (poprzednia miała zwis z prawej strony) - usterka występuje od listopada 2004 roku.
  13. Odciski uszczelek na lakierze samochodu - usterka występuje od września 2003 roku.
  14. Czujnik deszczu działa nieprawidłowo - usterka występuje od września 2003 roku.
  15. Listwy dekoracyjne drzwi/szyb mają ostre krawędzie i są narażone na wyłamanie w czasie mycia pojazdu - usterka występuje od września 2003 roku.
  16. Zewnętrzne plastyki partacko zamontowane, każde drzwi, szyby inaczej.
  17. Odmówiono przedłożenia dokumentacji , czy zakupiony pojazd był fabrycznie nowy i nie był używany lub wystawiany w salonie.
  18. Nie wyjaśniono, dlaczego samochód ma zamontowane ogumienie niezgodne z podawanym standardem producenta.
  19. Uchylone szyby drzwi nie domykają się po zamknięciu, aktywowaniu alarmu/centralnego zamka - usterka występuje od września 2003 roku.
  20. Szyba kierowcy trzeszczy przy zamykaniu/otwieraniu - usterka od 12 listopada 2004.
  21. Lakier samochodu jest matowy, wytarty przez różne uszczelki - usterka występuje od września 2003. Po 12-listopada samochód był ponownie dwukrotnie weryfikowany i w dniu dzisiejszym naprawiany.

Dla lepszego zapoznania się z najwyższą jakością produktu marki Mercedesa poniżej lista napraw wykonana w okresie od 18 września 2003 do dnia dzisiejszego:

  1. Po tygodniowej awanturze i odmowie odbioru samochodu uzupełniono brakujące (zapłacone) wyposażenie samochodu.
  2. Parametry samochodu jak zużycie paliwa, głośność silnika, opony niezgodne z danymi podawanymi w publikacjach producenta. Zmierzona przez serwis głośność silnika wynosiła 84dB (odpowiada to głośności silnika Ursus), norma polska/unijna podaje 77dB, a w publikacjach Mercedes podaje 71dB dla silników CDI. - patrz załączone zdjęcie - wg DCAP wszystkie parametry są prawidłowe.
  3. Dla wyciszenia (obniżenia głośności) silnika wymieniono pasek napędu urządzeń pomocniczych i matę wygłuszającą pokrywy silnika - Podano, że obecnie silnik ma 78dB, co spełnia wymogi homologacji pojazdu, gdzie wartością dopuszczalną jest 79dB (dla niezorientowanych podaję, że 79dB to wartość nieaktualnej polskiej normy dla wszystkich silników diesla o mocy do 150kW).
  4. Obręcze stalowe kół zardzewiały po 3-miesiącach użytkowania, wymieniono na nowe - szt 4, które również rdzewieją.
  5. Continental uznał reklamacje i wymienił krzywą oponę zakupioną w serwisie Mercedesa.
  6. Nieaktualną instrukcję obsługi wymieniono po 6-m-cach reklamacji.
  7. Trzykrotnie wymieniano czujkę temperatury zewnętrznej.
  8. Trzykrotnie naprawiano sensor deszczu, nie działa do dnia dzisiejszego.
  9. Trzykrotnie naprawiano system mycia tylnej szyby - wymieniono pompę spryskiwacza, wyczyszczono dyszę, zamontowano dodatkowy zawór zwrotny, a system dalej jest niesprawny.
  10. Ubytki (wytarcia od uszczelek) lakieru na wewnętrznej powierzchni pokrywy silnika usunięto przez polakierowanie wewnętrznej powierzchni pokrywy i dodatkowo naklejono pasy z folii w miejscach styku z uszczelka - jest to wada wszystkich samochodów, jednak nie ma wezwań do serwisu.
  11. Szarpania i wibrację automatycznej przekładni/silnika naprawiano dwukrotnie - uzupełniono olej do wartości podawanych przez producenta, w czasie kolejnej naprawy zmieniano kody komputera. Układ po naprawie pracuje jeszcze gorzej.
  12. Stuki w nadwoziu i podwoziu - nie wszystkie tryki naprawcze są mi znane, bo serwis trzyma w tajemnicy wszelkie informacje i mimo próśb nie mogę otrzymać listy z zakresem przeprowadzonych napraw. Głównie naprawy polegały na kąpieli skrzypiących elementów w silikonie, skutek taki, że trzeszczą do dnia dzisiejszego. Zamocowano luźną osłonę podwozia. Wymieniono plastykową prowadnicę pasa bezpieczeństwa pasażera. Wymieniono uchwyty/elementy mocujące tapicerkę (marne plastyki) pokrywy bagażnika. Dwukrotnie bezskutecznie usuwano piski, trzaski w rejonie kolumny kierownicy. Prawa prowadnica pasa bezpieczeństwa trzeszczy, ale odgłosy są w standardzie orkiestry Mercedesa.
  13. Wymieniono wadliwy pas bezpieczeństwa kierowcy.
  14. Wymontowano dodatkowy alarm, który powodował zatrzymywanie silnika w czasie jazdy!!!!!.
  15. Wymieniono ostry, kaleczący palce uchwyt telefonu.
  16. Wskaźniki poziomu paliwa naprawiano chyba dwukrotnie - zaprogramowano komputer (miał nie wprowadzone jakieś parametry) - następnie wymieniono wskaźniki poziomu paliwa w obu komorach zbiornika, ale układ wskazań poziomu paliwa dalej jest niesprawny.
  17. Wymieniono kratkę homologacji ciężarówki.
  18. Radio programowano/naprawiano kilkakrotnie, dalej jest niesprawne.
  19. Wymieniono uszczelki obu drzwi pasażera. Prawa uszczelka jest ponownie nadcięta przez drzwi kierowcy.
  20. Listwy zewnętrzne ozdobne słupków drzwi partacko zamontowane, każda inaczej, odstają od karoserii i następuje ich wyłamywanie podczas mycia pojazdu. Jedną wyłamana listwę wymieniono, druga czeka na wymianę. Inne dopóki się nie wyłamią spełniają standard Mercedesa.
  21. Podobnie przedstawia się jakość uszczelek drzwi, maja sterczące rogi.
  22. Wymieniono roletę bagażnika z powodu nierównomiernego zwisu z prawej strony, nowa zwisa z lewej strony, ale już zgodnie ze standardem Mercedesa.
  23. Wymieniono pękniętą plastykową osłonę silnika.
  24. Naprawiono gniazdo 12V w bagażniku.
  25. Każda naprawa to kasowanie wyświetlanych przez komputer usterek jako mało ważne
Wszystkich zainteresowanych zakupem samochodu marki Mercedes informuję, że zgodnie z informacją kierownika działu gwarancji DCAP standard wykonania samochodu jest zależny od sposobu finansowania zakupu (gotówka, leasing, raty).

Być może zależy również od wpłacenia dodatkowej premii, za łaskawe przyzwolenie zakupu i zostanie szczęśliwym posiadaczem srebrnej gwiazdy.

Jestem przekonany, ze Mercedes robi wszystko aby odzyskać zaufanie klienta z chwilą wygaśnięcia gwarancji samochodu. Jak można przez 16-mcy nie dokonać naprawy wycieraczki tylnej szyby, nie wspominając o naprawie szwankującej elektroniki.

Orkiestra trzeszczących pławiących się w silikonie plastyków Mercedesa jest naprawdę godna polecenia.

Czytelników składających rady o interwencje w centrali informuję, ze centrala Mercedesa w Stuttgarcie reprezentuje najwyższy poziom kultury i właściwy stosunek do polskiego klienta, nie odpowiada na listy pisane w języku angielskim (...). Nazwisko do wiadomości redakcji.

TUTAJ zdjęcia elementów feralnego mercedesa.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: naprawy | usterki | kierowcy | szyby | serwis | paliwa | zaufanie | usterka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy