Fuzja grupy Fiat/Chrysler i grupy Peugeot stała się faktem
Dzisiaj połączenie FCA i grupy PSA zostało zakończone. Fuzja Peugeot SA ("Groupe PSA") i Fiat Chrysler Automobiles N.V. ("FCA") spowodowała powstanie koncernu o nazwie Stellantis.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, akcje Stellantis (każdorazowo pod symbolem "STLA") wejdą już w najbliższy poniedziałek do obrotu na giełdach w Paryżu (Euronext) oraz w Mediolanie (Mercato Telematico Azionario). Dzień później tj. we wtorek akcje te pojawią się na giełedzie w Nowym Jorku (Stock Exchange).
W wyniku "fuzji" powstać ma czwarty pod względem wielkości producent samochodów na świecie oraz trzeci pod względem dochodów. PSA i Fiat Chrysler Automobiles sprzedają rocznie około 8,7 mln aut, z czego przychody wynoszą niemal 170 miliardów euro, a zysk operacyjny przekracza 11 mld euro.
Wg deklaracji Francuzów i Włochów fuzja pozwoli obu producentom umocnić się na kluczowych dla nich rynkach, do których należą Europa (PSA) i Ameryka Północna oraz Łacińska (FCA).
Obie firmy szacują, że dzięki efektowi synergii już od pierwszego roku połączenia uda się zaoszczędzić 3,7 mld euro. Ma to być możliwe mimo tego, że w oficjalnych planach nie ma zamykania fabryk. Natomiast jednorazowe koszty fuzji oszacowano na 2,8 mld euro.