Dębica w Italii
Bezchmurne niebo, grzejące słońce i silny wiatr. Taką właśnie pogodę zastali polscy dziennikarze, których T.C. Dębica S.A. zaprosiła do Włoch na prezentację nowej opony o nazwie DĘBICA PASSIO, która już wchodzi na rynek. Najnowszy produkt ma za zadanie zastąpić używaną do tej pory Vivo. Passio jest oponą letnią klasy średniej o indeksie prędkości T=190 km/h i została zaprojektowana w europejskim centrum projektowym Goodyear'a w Luksemburgu. Wizyta we Włoszech była okazją, aby przetestować nowy produkt nie tylko na szybkich autostradach, ale również na znanym torze wyścigowym Vallelunga pod Rzymem.
Bezchmurne niebo, grzejące słońce i silny wiatr. Taką właśnie pogodę zastali polscy dziennikarze, których T.C. Dębica S.A. zaprosiła do Włoch na prezentację nowej opony o nazwie DĘBICA PASSIO, która już wchodzi na rynek. Najnowszy produkt ma za zadanie zastąpić, znaną na drogach kilkudziesięciu krajów oponę Dębica Vivo. Passio jest oponą letnią klasy średniej o indeksie prędkości T=190 km/h i została zaprojektowana w europejskim centrum projektowym Goodyear'a w Luksemburgu. Szczegółowe testy nowej opony przeprowadzono na torach w Luksemburgu (Comar-Berg), Francji (Mirevall), Polsce (Poznań), jak i na drogach Słowenii. We Włoszech była okazja, aby przetestować nowy produkt nie tylko na szybkich autostradach, ale również na znanym torze wyścigowym Vallelunga pod Rzymem.
Pogoda we Włoszech była wspaniała i zdecydowanie umilała czas dziennikarzom podczas testów nowej opony. Na torze Vallelunga, gdzie w jazdach uczestniczyli i pomagali profesjonalni kierowcy wyścigowi i instruktorzy z włoskiej szkoły Speed-Control, przygotowano cztery próby, na których można było sprawdzić właściwości nowego produktu Dębicy. Dla dziennikarzy przygotowano przejazd po mokrej nawierzchni - specjalnie zroszonej do testów, była próba na ciasnej szykanie, był też tradycyjny slalom między pachołkami oraz przejażdżka samochodem wyposażonym w specjalną aparaturę pomiarową, wykazującą precyzyjne dane - prędkość, przyspieszenie, przeciążenia, poziom hałasu oraz stopień przyczepności podczas jazdy po suchym i po mokrym torze.
Testy we Włoszech potwierdziły wcześniejsze wyniki. Passio jest oponą lepszą od Vivo, a także od produktów bezpośrednich konkurentów. Cechy konstrukcyjne Passio uwzględniają zmienną jakość europejskich dróg. Dwa centralne żebra o programowalnej sztywności, wykonane w konfiguracji typu "N", gwarantują precyzję kierowania oraz wysoką trwałość opony. Czterożebrowa budowa rzeźby bieżnika zapewnia jednorodny rozkład obciążeń co poprawia przyczepność i komfort jazdy. Z kolei głęboki rowek centralny oraz szerokie kanały obwodowe znakomicie odprowadzają wodę z czoła i z boku opony.
Dębica Passio znajduje zastosowanie w małych i średnich samochodach osobowych, takich jak: seicento, punto, matiz, lanos, fabia, yaris, golf, peugeoty 106, 206 i 306, renault megane, scenic, opel astra itp. i występuje w 24 rozmiarach.
Zdjęcia z testów nowych opon Dębica Passio w naszej galerii.