"Czworooki" Focus
Firma Hella, zajmująca się oświetleniem, opracowała modułowe reflektory halogenowe specjalnie dostosowane do aktualnej wersji Forda Focusa. Reflektory, nadające autu indywidualny wygląd, dostępne będą w sprzedaży od kwietnia.
Obok VW Golfa IV, Opla Astry II i Audi A3 jest to już czwarty samochód, do którego Hella oferuje swe modułowe reflektory do montażu pozafabrycznego.
Podwójna lampa wyposażona jest w dwa projektorowe moduły świetlne o średnicy soczewki wynoszącej 90 mm, obsługujące odpowiednio światła mijania i drogowe. Oba wytwarzają strumień światła dzięki technice halogenowej. Kompletny reflektor obejmuje jeszcze zintegrowaną okrągłą lampę kierunkowskazu. Montuje się go w miejsce fabrycznej lampy zespolonej w tym samym szkielecie i wycięciu karoserii, mocując do dokładnie tych samych punktów montażowych, jakie przewidziano dla lampy oryginalnej.
Podwójna lampa modułowa łączona jest z samochodową instalacją elektryczną poprzez okablowanie z oryginalnymi złączami. Okablowanie to obejmuje także regulację wysokości reflektorów oraz kierunkowskazy. Pokrywa modułowej lampy może być polakierowana według uznania nabywcy.
Ale także tył Forda Focusa można zmienić optycznie dzięki modułowym światłom Helli. Lampy te składają się z trzech okrągłych modułów dla światła postojowego (czerwonego), hamulcowego (czerwonego) i kierunkowskazu (czarnego). Moduły te także zintegrowano w wykonanej z wysokiej jakości tworzywa obudowie, której kształty i sposób mocowania odpowiadają dokładnie zespolonej lampie fabrycznej i którą można polakierować na wybrany przez nabywcę kolor. Funkcje światła cofania, tylnej lampy przeciwmgłowej i świateł odblaskowych umieszczonych w dolnej części zderzaka pozostają niezmienione.
Lampy czołowe i tylne są dostępne w dobrych sklepach z częściami zamiennymi i akcesoriami. Posiadają ogólną homologację UE, więc po ich zamontowaniu nie trzeba uzyskiwać dopuszczenia do ruchu ani umieszczać adnotacji w dokumentach technicznych auta.