Co się psuje w "renówkach"?
Powracamy do naszego cyklu raportów obrazujących usterkowość aut poszczególnych marek. Dziś kolej na pojazdy Renault - sprawdźmy co psuje się w tych modelach...
Doroczny raport usterkowości publikuje niemiecki Auto Bild. Gazeta sprawdza zarówno jakość produktów, jak i serwisów różnych producentów. Brane pod uwagę są również opinie użytkowników i listy nadsyłane do redakcji gazety. My jesteśmy dziś ciekawi Waszych doświadczeń z "renówkami", dlatego zachęcamy do komentowania poniższego raportu i wymiany uwag na temat tych samochodów.
Badanie satysfakcji klienta:
niewielka poprawa od zeszłego roku
Wezwania do serwisu:
Megane i Laguna: układ hamulcowy, Clio i Kangoo (diesel): prądnica, Clio: wahacze poprzeczne
Statystyki ADAC:
bardzo negatywne: Megane, Espace i Laguna są modelami najbardziej zawodnymi w swojej klasie. Clio, Twingo i Scenic niewiele lepsze
Raport TUV:
brak modelu z wynikami powyżej średniej, cała gama cierpi z powodu poważnych usterek: hamulce, podziurawione przewody hamulcowe, układ kierowniczy, oświetlenie
Test długodystansowy:
awaria testowanego pojazdu (Laguna diesel) spowodowana przez chłodnicę międzystopniową przed przejechaniem 60 000 km
Problemy zgłaszane przez czytelników:
sprzęgło, fotele, elektrycznie sterowane szyby, przekładnia; ilość skarg rosnąca, zwłaszcza w przypadku nie produkowanej już obecnie Laguny. Wadliwe konstrukcyjnie śrubowe sprężyny resorowe w Twingo
Test serwisowy:
nie przeprowadzany od 5 lat
Gwarancja mechaniczna:
2 lata bez limitu kilometrów, korozyjna: 12 lat, assistance: bez ograniczeń
Werdykt:
Cztery gwiazdki w teście EuroNCAP, u ekspertów Auto Bildu - zero. Renault zdecydowanie powinien zająć się jakością swoich produktów.
Oto pozostałe raporty::
Co się psuje w skodach?
Co się psuje w VW?
Co się psuje w fiatach?
Co się psuje w fordach?
Co się psuje w nissanach?
Co się psuje w oplach?
Co się psuje w seatach?
Co się psuje w peugeotach?