Co się psuje w "renówkach"?

Powracamy do naszego cyklu raportów obrazujących usterkowość aut poszczególnych marek. Dziś kolej na pojazdy Renault - sprawdźmy co psuje się w tych modelach...

Doroczny raport usterkowości publikuje niemiecki Auto Bild. Gazeta sprawdza zarówno jakość produktów, jak i serwisów różnych producentów. Brane pod uwagę są również opinie użytkowników i listy nadsyłane do redakcji gazety. My jesteśmy dziś ciekawi Waszych doświadczeń z "renówkami", dlatego zachęcamy do komentowania poniższego raportu i wymiany uwag na temat tych samochodów.

Badanie satysfakcji klienta:
niewielka poprawa od zeszłego roku

Wezwania do serwisu:
Megane i Laguna: układ hamulcowy, Clio i Kangoo (diesel): prądnica, Clio: wahacze poprzeczne

Reklama

Statystyki ADAC:
bardzo negatywne: Megane, Espace i Laguna są modelami najbardziej zawodnymi w swojej klasie. Clio, Twingo i Scenic niewiele lepsze

Raport TUV:
brak modelu z wynikami powyżej średniej, cała gama cierpi z powodu poważnych usterek: hamulce, podziurawione przewody hamulcowe, układ kierowniczy, oświetlenie

Test długodystansowy:
awaria testowanego pojazdu (Laguna diesel) spowodowana przez chłodnicę międzystopniową przed przejechaniem 60 000 km

Problemy zgłaszane przez czytelników:
sprzęgło, fotele, elektrycznie sterowane szyby, przekładnia; ilość skarg rosnąca, zwłaszcza w przypadku nie produkowanej już obecnie Laguny. Wadliwe konstrukcyjnie śrubowe sprężyny resorowe w Twingo

Test serwisowy:
nie przeprowadzany od 5 lat

Gwarancja mechaniczna:
2 lata bez limitu kilometrów, korozyjna: 12 lat, assistance: bez ograniczeń

Werdykt:
Cztery gwiazdki w teście EuroNCAP, u ekspertów Auto Bildu - zero. Renault zdecydowanie powinien zająć się jakością swoich produktów.

Oto pozostałe raporty::
Co się psuje w skodach?
Co się psuje w VW?
Co się psuje w fiatach?
Co się psuje w fordach?
Co się psuje w nissanach?
Co się psuje w oplach?
Co się psuje w seatach?
Co się psuje w peugeotach?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy