Co się psuje w fiatach?
Kontynuujemy nasz cykl publikacji, przybliżających temat usterkowości i jakości samochodów poszczególnych koncernów.
Badania takie rokrocznie przeprowadza niemiecki Auto Bild, a wyniki publikuje w specjalnych raportach. Dzisiaj kolej na Fiaty. I jak zwykle czekamy na Wasze komentarze. Opiszcie swoje "przygody" z autami tej marki. Wiemy, że wbrew obiegowej opinii są wśród Was i tacy, którzy uważają te auta za całkiem niezłe.
Badanie satysfakcji klienta: najniższy poziom, podobnie jak w zeszłym roku.
Wezwania do serwisu: punto kilkakrotnie
Statystyki ADAC: właściciele punto, brava/bravo i marea często pojawiają się na liście z powodu pasów zębatych, linki sprzęgła, zamoczonych świec, dławiących się silników. Może być tylko lepiej.
Raport TŰV: kłopoty z rdzą dotyczą wyłącznie ostatniego modelu uno, często zawodzą hamulce i układy wydechowe, w modelach bravo, brava, marea szwankuje zawieszenie, naprawdę dobry jest wyłącznie układ kierowniczy.
Test długodystansowy: częste usterki w przypadku punto 1.2 SX (podobnie jak jego poprzednika). Nadmiernie wyczulony system alarmowy. Niezawodność alfy 147 testowanej w tych samych warunkach była dużo wyższa.
Problemy zgłaszane przez czytelników: zaobserwowano zahamowanie choroby. W dalszym ciągu zgłoszenia dotyczące skrzyni biegów, hamulców, pasów zębatych i elektronicznej kontroli silnika, ale bez dalszych postępów ilościowych.
Test serwisowy: serwisy Fiata nie doszukały się prawie żadnych usterek (przegląd w 2001). 6 spośród 8 zostało sklasyfikowanych jako „nieodpowiednie”, ponad połowa usterek pozostała niezauważona.
Werdykt: Fiat w dalszym ciągu nie opuszcza ostatniej pozycji rankingu. Szczególnie niepokojąca wydaje się częstotliwość zaistniałych awarii oraz standard oferowanego serwisu.
TUTAJ znajdziesz raporty o innych markach samochodów.