Urodziwy i bezpieczny

Przez dwadzieścia długich lat, nie wiedzieć czemu (wtajemniczeni twierdzą, że ze względu na wrodzony konserwatyzm) szwedzki producent aut marki Saab stronił od kombi jak diabeł od święconej wody. Jednak wobec coraz większej popularności tego typu pojazdów i on (Saab) zdecydował się na zerwanie z archaicznymi zasadami. Efektem tej decyzji są dwa modele: 9-3 kombi i bohater naszego materiału 9-5 w wersji kombi.


Jest to auto uważane powszechnie przez fachowców nie tylko za bardzo ciekawe pod względem stylistycznym, ale także za jedno z najbardziej bezpiecznych na świecie. To, oczywiście, zasługa nie tylko przemyślanej konstrukcji nadwozia (strefy zgniotu oraz wzmocnienia), ale także obecności czterech poduszek powietrznych (wyposażenie standardowe) oraz skutecznego systemu ochrony przed uderzeniami z tyłu.

Co do urody saaba kombi 9-5 to jego nadwozie o wymiarach: 4808/1792/1497 cm, mimo klasycznych linii, prezentuje się bardzo efektownie. Zwłaszcza tylna jego część, gdzie zajmujący przestrzeń pomiędzy słupkami przeszklony pas nadaje bryle samochodu charakterystycznej lekkości. Również przejętemu bez żadnych zmian z wersji sedan przodowi auta niczego nie brakuje. Krój wlotu powietrza do chłodnicy oraz układ i kształt reflektorów ułatwiają natychmiastową identyfikację marki.

Reklama

Saab kombi 9-5 jest tak samo doskonale wyposażony jak bezpieczny. Już w standardzie znajdziemy w nim: cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne), ABS, centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby i sterowane lusterka, wspomaganie układu kierowniczego, wysokiej klasy radioodtwarzacz oraz klimatyzację.

Jak na klasyczne kombi przystało saab 9-5 oferuje pojemny bagażnik. 500 litrów bagażu mieści się w nim bez większych problemów, zaś umieszczanie pakunków w przedziale bagażowym, za sprawą nisko osadzonego progu i wysoko otwierających się drzwi jest bardzo łatwe i wygodne.

Prawdziwym bogactwem saaba kombi 9-5 jest różnorodność montowanych pod jego maską silników. Wszystkie jednostki napędowe charakteryzują się sporą mocą, doskonałą elastycznością i zaawansowaną technologią. Na początek silnik 2.0 LPT o czterech cylindrach, szesnastu zaworach, pojemności skokowej 1985 cm sześć, mocy maksymalnej 150 KM, maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm oraz średnim zużyciu 9,8 litra paliwa na sto. Dalej motor 2.3 LPT z czterema cylindrami, szasnastu zaworami, pojemnością skokową 2290 cm sześć, mocą 170 KM, momentem obrotowym 280 Nm i średnim zużyciem 9,6 litra beznyny na sto.

Kolejna jednostka napędowa saaba 9-5 w wersji kombi to silnik 2.0 turbo (cztery cylindry, szesnaście zaworów), o pojemności 1985 cm sześć, mocy 192 KM, momencie obrotowym 300 Nm. i średnim zużyciu 9,7 litra benzyny, dalej największy pojemnościowo w ofercie silnik 3.0 V6 LPT (sześć cylindrów, 24 zawory), pojemność skokowa 2962 cm sześć, moc 200 KM, moment obrotowy 310 Nm, średnie zużycie 11,7 litra benzyny na sto oraz najmocniejszy, stanowiący najnowszą ofertę Saaba silnik aero 2.4 T (cztery cylindry, szesnaście zaworów), pojemność skokowa 2290 cm sześć, moc 230 KM, moment obrotowy 350 Nm, średnie zużycie 9,7 litra benzyny na sto.

Saab 9-5 w wersji kombi jak wszystkie inne modele tej firmy jest samochodem bardzo solidnie wykonanym, gwarantującym dużą niezawodność oraz prezentującym spore walory estetyczne. Jedynym mankamentem pojazdu wydaje się być jego wysoka cena, ale tak to już w przypadku najpiękniejszych kombi na świecie bywa.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy