Terradyne - siła ziemi

Od 1902 roku amerykański producent GMC tworzy furgonetki i ciężarówki, które trafiają do odbiorców na całym świecie. Klienci przyzwyczaili się do wysokiej jakości i trwałości tych pojazdów. 98-letnia tradycja pozwoliła na stworzenie zupełnie nowego auta, które będzie w stanie sprostać oczekiwaniom i wyzwaniom XXI wieku. Nowy GMC to pickup o nazwie terradyne.

W łacinie "terra" oznacza ziemię, z greckiego "dyna" to moc i siła. Połączenie tych pojęć było wyznacznikiem dla konstruktorów nowego pojazdu GMC. Oceniając ich pracę można stwierdzić, że cel został osiągnięty. Mamy bowiem do czynienia z samochodem, który zarówno może pełnić rolę narzędzia służb technicznych na drogach, jak i środka komfortowego transportu dla całej rodziny.

Prace nad terradyne trwały długo. Projektanci i inżynierowie z uwagą śledzili jak naprawdę ludzie używają i wykorzystują trucki. Produkt, który chcieli stworzyć miał spełniać oczekiwania i rozwiązać problemy, z jakimi do tej pory borykali się użytkownicy tych pojazdów. W wyniku tych prac powstał samochód łatwy w użyciu, o bogatym zastosowaniu i wyposażeniu

Reklama

Z wyglądu zewnętrznego terradyne zachował cechy tradycyjnego pickupa, z wyraźnie przesuniętą do przodu kabiną kierowcy, jednak sposób wykończenia niektórych elementów jest bardzo charakterystyczny dla amerykańskiej produkcji. Dzięki przesuniętej kabinie, z tyłu uzyskano sporo przestrzeni ładunkowej. Platforma ma długość 180 cm, a w razie potrzeby można ją powiększyć o kolejne 60 cm. Jest to możliwe, dzięki ruchomym półkom z tyłu platformy. Wnętrze paki pozostaje niezmienione, mogąc pomieścić przedmioty o szerokości 1,2 metra. Projekt kabiny zaczerpnięto z samochodów typu SUV, zapewniając wysoki komfort na wysuniętych do przodu i do góry siedzeniach.

Do napędzania terradyne posłuży nowy 6,6-litrowy silnik V8 turbodiesel o nazwie Duramax 6600. W połączeniu z pięciobiegową automatyczną przekładnią zapewnia on dobre osiągi zarówno podczas pracy w terenie, jak i jeździe po szosie. Nad stabilnością i zwrotnością pojazdu czuwa system QuadraSteer, regulujący siłę napędu każdego z czterech kół. Pozwala on na ciasne nawroty nawet na wąskich drogach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy