Prototypowy samochód seryjny

Czy możliwe jest skonstruowanie prototypu pojazdu, który znajduje się już w produkcji? Renault udowadnia, że tak. Na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowany został bowiem koncepcyjny model Espace - auta, które dostępne jest na rynku już od 1984 roku. Nowa wersja samochodu z segmentu MPV oferować będzie jeszcze więcej komfortu, przyjemności z jazdy, bezpieczeństwa i wysokiej jakości. Pod koniec tego roku koncepcyjne Renault Espace wejdzie do seryjnej produkcji, a tym samym przeistoczy się z prototypu w kolejną wersję popularnego minivana. TUTAJ zdjęcia koncepcyjnego renault.


Głównym celem projektantów nowego renault, było potraktowanie fotela każdego z pasażerów jako odrębne środowisko wewnątrz pojazdu. Pozwoliło to na precyzyjne dopasowanie się do potrzeb każdej osoby i podsunięcie jej jak najlepszych rozwiązań. Ogrzewanie i wentylacja może być na przykład oddzielnie ustawiana dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu pojazdu. Umożliwiają to liczne nawiewy rozmieszczone we wszystkich częściach kabiny. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą sami regulować wentylację poprzez kontrolery umieszczone przy tylnych drzwiach.

Reklama

Zdaniem przedstawicieli Renault koncepcyjny minivan nie ustępuje w dziedzinie bezpieczeństwa nawet wysokiej klasy sedanom. Płaska podłoga zapewnia dużą przestrzeń i funkcjonalność podczas przewożenia większych ładunków. Ma ona jeszcze jedną istotną cechę - można na niej dowolnie konfigurować ustawienie foteli. Przez duży szklany dach (2,16 metra kwadratowego powierzchni) do wnętrza pojazdu dostaje się spora ilość światła.

Z zewnątrz prototyp nie ukrywa swojego pokrewieństwa z poprzednimi wersjami Espace. Nadal jest to pojazd jednobryłowy, o ostrych krawędziach nadwozia, z dużymi powierzchniami szklanymi i panoramiczną przednią szybą. Nie trudno też zauważyć w nim wykorzystania najnowszych trendów stylistycznych Renault, które wcześniej zaprezentowały modele Avantime i Vel Satis. Samochód wyposażony jest w sześciocylindrowy, 3-litrowy silnik wysokoprężny dCi osiągający moc 180 KM. Współpracuje z nim 5-stopniowa automatyczna przekładnia Proactive.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy