Pierwszy SUV Volkswagena

Doskonałe właściwości jezdne na szosie, ale też poza nią, stały, kontrolowany elektronicznie napęd na wszystkie cztery koła, pneumatyczne zawieszenie oraz najmocniejszy silnik diesla, jaki kiedykolwiek napędzał samochód osobowy to tylko kilka cech, które charakteryzują nowy pojazd Volkswagena. Producent z Wolfsburga ma ostatnio sporo pracy. Po niedawnych prezentacjach sportowego Passata W8 i luksusowej limuzyny Phaetona, przyszła kolej na niemniej komfortowy model SUV nadający się również do jazdy w terenie, Touareg. TUTAJ galeria nowego volkswagena.


Dwa lata temu na salonie w Detroit Volkswagen zaprezentował koncepcyjny pojazd AAC. Była to zapowiedź auta, które dziś już ma swoją nazwę i wiadomo, że na pewno wejdzie do seryjnej produkcji. VW Touareg zostanie wprowadzony na europejskie rynki jesienią 2002 roku. Swoje imię zawdzięcza on plemieniu ludzi żyjących na Saharze, znanych jako "rycerze pustyni". Słyną oni z tradycji, dumy, inteligencji, godności i zdolności przystosowywania się do najróżniejszych warunków życia. Przedstawiciele Volkswagena chcą, by ich nowy pojazd był również odbierany w podobny sposób.

Reklama

Samochód ma długość 4,75 m, szerokość 1,93 m, wysokość 1,72 m, jego rozstaw osi wynosi 2,86 m i należy do segmentu luksusowych aut SUV (Sport Utility Vehicle). Ten terenowy pojazd ma jednak coś, czego nie mają inni przedstawiciele tego segmentu - może osiągnąć prędkość 250 km/h. W ten sposób otrzymujemy wyjątkowe auto, które łączy w sobie cechy sportowca, limuzyny, kombi i terenówki.

Po pierwsze jednak Touareg przeznaczony jest do jazdy po bezdrożach. Świadczy o tym stały, elektronicznie kontrolowany napęd na wszystkie cztery koła. Nowy volkswagen wyposażony został w trzy blokujące dyferencjały i wielotarczowe sprzęgło, a nad pracą całego napędu czuwa nowoczesny komputer, automatycznie dostosowujący rozłożenie mocy w zależności od warunków terenowych i pogodowych. W razie konieczności 100% mocy może zostać przełożonych tylko na jedną wybraną oś. Jazdę w ekstremalnych warunkach ułatwia też sama budowa auta - krótkie zwisy z przodu i z tyłu, 30-centymetrowy prześwit i głębokość brodzenia dochodząca do 58,5 cm.

Samochód wyposażony został w najnowsze osiągnięcia z dziedzin bezpieczeństwa i komfortu. Zredukowany poziom hałasu we wnętrzu, precyzyjne prowadzenie, pneumatyczne zawieszenie i luksusowy wystrój wnętrza zapewniają dużą wygodę nawet podczas bardzo długich podróży. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona tak, aby nie przenosiła zbędnych drgań. W wyposażeniu auta znalazły się wygodne fotele, dowolnie regulowana kierownica oraz klimatyzacja (w wybranych wersjach montowany jest system Climatronic oddzielnie doprowadzający żądaną temperaturę i nawiew w cztery różne części auta). W sferze bezpieczeństwa pasywnego Touareg wyposażony został w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki w przednich fotelach oraz trzystopniowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Aktywne bezpieczeństwo zapewniają systemy ABS, TCS (kontrola trakcji), ESP (stabilizacja jazdy), EBC (kontrola hamowania silnikiem) oraz HBA (hydrauliczna pomoc hamowania). Wentylowane tarcze hamulcowe zapewniają jeszcze lepszą jakość hamowania. Poprawę bezpieczeństwa zapewnia też pneumatyczne zawieszenie, które automatycznie obniża ułożenie auta o 25 mm, w momencie przekroczenia prędkości 125 km/h.

Touareg jest również wymarzonym pojazdem do pracy i pakownym środkiem transportu. Jego przestrzeń ładunkową można wykorzystywać w wieloraki sposób uzyskując od 555 do 1570 litrów pojemności. Cały bagaż może ważyć nawet do 3,5 tony.

Na niemieckim rynku Touareg dostępny będzie 3,2-litrowym silnikiem benzynowym V6 oraz z 5-litrowym dieslem V10 TDI. Pierwsza jednostka dysponuje mocą 220 KM (162 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 306 Nm. Drugi napęd to najmocniejszy silnik wysokoprężny jaki kiedykolwiek pojawił się w seryjnie produkowanym aucie osobowym. 10-cylindrowa jednostka diesla dysponuje mocą 313 KM (230 kW) i niewiarygodnym momentem obrotowym 750 Nm uzyskiwanym już przy 1800 obr/min. W standardzie montowane są sześciostopniowe manualne skrzynie biegów, ale za opłatą można otrzymać też przekładnię automatyczną, która umożliwia wykorzystywanie sportowego trybu DSP (dynamiczny system zmiany biegów), dźwigni sekwencyjnej zmiany Tiptronic lub też manetek umieszczonych bezpośrednio przy kole kierownicy. Dwa dodatkowe silniki dołączą do oferty Touarega w późniejszym terminie. Będzie to nowoczesny pięciocylindrowy diesel TDI o pojemności 2,5 l oraz 4,2-litrowy napęd benzynowy V8.

Głównymi rywalami Touarega będą inne luksusowe samochody terenowe, takie jak: BMW X5, Jeep Grand Cheroke, Range Rover, Lexus RX300, Mercedes M, czy też bliźniacze - Porsche Cayenne.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy