Nowa twarz A3

Audi A3 debiutowało w klasie samochodów kompaktowych w 1996 roku. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło. Obecna wersja, różni się linią nadwozia, wystrojem wnętrza oraz dysponuje szerszym wyposażeniem seryjnym (elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektrycznie ustawiane lusterka boczne i podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby). Ponadto zastosowano w niej nowe jednostki napędowe i poprawiono bezpieczeństwo użytkowników. Niestety, jest to auto, na które mogą pozwolić sobie jedynie nieliczni...


Stylistyka

Linia stylistyczna audi A3 łączy w sobie elementy sportowego charakteru, elegancji przy proporcjach typowych dla auta kompaktowego. W przedniej części auta uwagę zwracają przede wszystkim jednobryłowe reflektory wykonane z przezroczystego szkła ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Szklane osłony kryją elipsoidalne światła, zapewniające większą widoczność niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Zmienił się także wygląd grila chłodnicy. Składa się on z czterech żeberek, na których umieszczono charakterystyczne kółka Audi o nieco grubszych niż do tej pory konturach. Białe lampy kierunkowskazów to kolejna nowość w wyglądzie A3. Klamki drzwi, lusterka i boczne listwy zostały wykonane w kolorze nadwozia. Zmianie uległa też tylna część auta. Choć ogólna geometria świateł i elementów nadwozia została zachowana, to lampy kierunkowskazów zostały umieszczone w środkowej, srebrzyście białej części tylnych świateł.

Reklama


Wnętrze

W nowym modelu dużą wagę przywiązano do drobnych szczegółów. We wnętrzu auta znajdziemy aluminiowe akcenty na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, przycisku hamulca ręcznego i schowku centralnej konsoli. Deska rozdzielcza, elementy obsługi i kierownica w nowym A3 zostały do siebie dopasowane optycznie i pod względem wrażeń dotykowych. Centralna konsola została poddana całkowitej metamorfozie. Obecnie mieści ona uchwyt na kubek, podwójne miejsce do montażu radia i nową popielniczkę. Jeśli wykorzystywana jest tylko jedna wnęka radiowa, druga może służyć jako dodatkowy, zamykany schowek. Obie wersje - zarówno trzy, jak i pięciodrzwiowa - dysponują przestrzenią bagażową o pojemności 350 litrów, która wzrasta do 1100 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.


Wygoda i bezpieczeństwo

Standardowe wyposażenie wszystkich modeli audi A3 to nie tylko elektrycznie opuszczane przednie szyby, ale także centralny zamek, wspomaganie kierownicy, obrotomierz, podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby i elektrycznie sterowane lusterka boczne. Nowym elementem są tu podświetlane otwory wentylacyjne, co ułatwia ich regulację w ciemności. Czterokanałowy ABS to pierwszy z systemów wyposażenia seryjnego wszystkich modeli A3. Drugim jest ESP (Elektroniczny program stabilizujący), który redukuje przechylenia boczne podczas pokonywania zakrętów.


Silniki

Pierwszą serią silników stosowanych w audi A3 są czterocylindrowe jednostki wysokoprężne TDI. Nowym członkiem tej rodziny jest silnik, który osiąga moc 96kW (130 KM) przy 4000 obr/min. Samochód z sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na przednie koła osiąga 100 km/h w czasie 9,2 sekundy i rozpędza się do 205 km/h. Bardzo dobrym wynikiem jest spalanie paliwa na poziomie 5,1 l/100 km. Pozwala ono na przejechanie ponad 1000 kilometrów na jednym "baku". Nowy przedstawiciel pojawił się również w serii silników benzynowych. Jest to jednostka czterocylindrowa, o pojemności 1,8 l. i mocy maksymalnej 82 kW (125 KM). Pozwala ona rozpędzić A3 od o do 100 km/h w czasie 9,7 sek. Inne silniki benzynowe zostały poprawione i zmodernizowane. Podstawowa jednostka o pojemności 1,6 litra, wyposażona w nową głowicę cylindra, i elektroniczne układy sterowania, potrzebuje teraz o 0,6 litra paliwa mniej na sto kilometrów. Zwiększyła się także moc nowego silnika i wynosi teraz 75 kW (102 KM). Dla wszystkich, którzy wciąż liczą na coś więcej, Audi przygotowało zupełnie nowy silnik, który spełni oczekiwania nawet bardzo wybrednych odbiorców. Jest to jednostka napędowa o mocy 132 kW (180 KM), dzięki czemu 100 km/h osiągniemy w 7,6 sekundy. Maksymalnie możemy podróżować z prędkością 228 km/h. Silnik ten, wykorzystywany również w audi TT, spala 7,8 l/100 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy