Jazz - umuzykalniona honda

Model Jazz w ofercie Hondy to zjawisko znane już z przeszłości. Tak bowiem nazywał się samochód produkowany pod sztandarem japońskiego koncernu w latach 1984-86. Podobnie jak przed piętnastoma laty, tak i teraz będzie to niewielkie auto kompaktowe o bardzo przestronnym wnętrzu, zapewniające swoim użytkownikom wysoki współczynnik bezpieczeństwa, funkcjonalność i ekonomiczne zużycie paliwa.


Przy długości zaledwie 3,8 metra 5-drzwiowa Jazz oferuje bardzo pojemne wnętrze. Bez problemu zmieści się w nim pięć dorosłych osób. Ciekawym rozwiązaniem jest tylne siedzenie, które może zmieniać swoje położenie i w zależności od potrzeby dopasować się do płaskiej podłogi bagażnika lub stworzyć oddzielną komorę ładunkową we wnętrzu auta.

Wystrojowi wnętrza nadano sportowego, dynamicznego charakteru. Materiały wykończeniowe mieszają się barwami ciemnych szarości z jasnymi, metalicznymi wstawkami. Cały panel sterowania jest w kolorze aluminium, podkreślającym charakter auta. Zegary - centralnie umieszczony prędkościomierz, otoczony z lewej strony obrotomierzem, a z prawej wskaźnikiem poziomu paliwa - zostały umieszczone niezależnie na desce rozdzielczej w celu uzyskania jak największej przejrzystości. Pod zegarami znajduje się mały wyświetlacz ciekłokrystaliczny, podający tak cenne informacje jak temperatura powietrza, dystans podróży, czy też średnie zużycie paliwa. Przednie drzwi otwierają się w trzech etapach, aż do 70 stopni rozchylenia co ułatwia zarówno wsiadanie, jak i wysiadanie z pojazdu. Znakomicie wyciszono całe wnętrze stosując specjalną mieszankę materiałów tłumiących.

Linię nadwozia wyznaczyły trzy podstawowe cechy: nowoczesna, postępowa i scalona. Charakterystyczna krótka maska stworzyła wizerunek pojazdu jednobryłowego, który zapewnia doskonałe właściwości aerodynamiczne, a co za tym idzie niższe zużycie paliwa. Nie zapomniano też o względach bezpieczeństwa. Jazz przeszła szereg testów komputerowych, w których poddano ją symulowanym wypadkom. Pozwoliło to, inżynierom jeszcze przed skonstruowaniem samochodu obrać najlepszą drogę w celu osiągnięcia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Bezpieczną konstrukcję wspomagają cztery poduszki powietrzne: przednie i boczne.

Reklama

Nowy japoński hatchback zasilany będzie benzynowymi silnikami 1.2 lub 1.4 16V w technologii i-DSI z podwójnym sekwencyjnym zapłonem Hondy. Układ ten składa się z dwóch świec zapłonowych na każdy cylinder w komorze spalania. Efektem zapłonu sekwencyjnego jest zredukowana emisja spalin i niskie zużycie paliwa. Obie jednostki współpracować będą z manualną pięciostopniową skrzynią biegów. W późniejszym okresie ma pojawić się zupełnie nowa, siedmiobiegowa, półautomatyczna przekładnia, której głównym atutem jest jeszcze większa oszczędność paliwa.

Sprzedaż Hondy Jazz już rozpoczęła się w Japonii. Na tamtejszym rynku pojazd znany jest pod nazwą Fit. W Europie pojawi się na początku 2002 roku. Honda Jazz produkowana jest w japońskiej fabryce Suzuka, a oczekiwana wielkość jej rocznej sprzedaży to 15.000 sztuk.


Wymiary Hondy Jazz:

długość - 3830 mm

szerokość - 1675 mm

wysokość - 1525 mm

rozstaw osi - 2450 mm

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy