Jazz - umuzykalniona honda

Model Jazz w ofercie Hondy to zjawisko znane już z przeszłości. Tak bowiem nazywał się samochód produkowany pod sztandarem japońskiego koncernu w latach 1984-86. Podobnie jak przed piętnastoma laty, tak i teraz będzie to niewielkie auto kompaktowe o bardzo przestronnym wnętrzu, zapewniające swoim użytkownikom wysoki współczynnik bezpieczeństwa, funkcjonalność i ekonomiczne zużycie paliwa.


Przy długości zaledwie 3,8 metra 5-drzwiowa Jazz oferuje bardzo pojemne wnętrze. Bez problemu zmieści się w nim pięć dorosłych osób. Ciekawym rozwiązaniem jest tylne siedzenie, które może zmieniać swoje położenie i w zależności od potrzeby dopasować się do płaskiej podłogi bagażnika lub stworzyć oddzielną komorę ładunkową we wnętrzu auta.

Reklama

Wystrojowi wnętrza nadano sportowego, dynamicznego charakteru. Materiały wykończeniowe mieszają się barwami ciemnych szarości z jasnymi, metalicznymi wstawkami. Cały panel sterowania jest w kolorze aluminium, podkreślającym charakter auta. Zegary - centralnie umieszczony prędkościomierz, otoczony z lewej strony obrotomierzem, a z prawej wskaźnikiem poziomu paliwa - zostały umieszczone niezależnie na desce rozdzielczej w celu uzyskania jak największej przejrzystości. Pod zegarami znajduje się mały wyświetlacz ciekłokrystaliczny, podający tak cenne informacje jak temperatura powietrza, dystans podróży, czy też średnie zużycie paliwa. Przednie drzwi otwierają się w trzech etapach, aż do 70 stopni rozchylenia co ułatwia zarówno wsiadanie, jak i wysiadanie z pojazdu. Znakomicie wyciszono całe wnętrze stosując specjalną mieszankę materiałów tłumiących.

Linię nadwozia wyznaczyły trzy podstawowe cechy: nowoczesna, postępowa i scalona. Charakterystyczna krótka maska stworzyła wizerunek pojazdu jednobryłowego, który zapewnia doskonałe właściwości aerodynamiczne, a co za tym idzie niższe zużycie paliwa. Nie zapomniano też o względach bezpieczeństwa. Jazz przeszła szereg testów komputerowych, w których poddano ją symulowanym wypadkom. Pozwoliło to, inżynierom jeszcze przed skonstruowaniem samochodu obrać najlepszą drogę w celu osiągnięcia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Bezpieczną konstrukcję wspomagają cztery poduszki powietrzne: przednie i boczne.

Nowy japoński hatchback zasilany będzie benzynowymi silnikami 1.2 lub 1.4 16V w technologii i-DSI z podwójnym sekwencyjnym zapłonem Hondy. Układ ten składa się z dwóch świec zapłonowych na każdy cylinder w komorze spalania. Efektem zapłonu sekwencyjnego jest zredukowana emisja spalin i niskie zużycie paliwa. Obie jednostki współpracować będą z manualną pięciostopniową skrzynią biegów. W późniejszym okresie ma pojawić się zupełnie nowa, siedmiobiegowa, półautomatyczna przekładnia, której głównym atutem jest jeszcze większa oszczędność paliwa.

Sprzedaż Hondy Jazz już rozpoczęła się w Japonii. Na tamtejszym rynku pojazd znany jest pod nazwą Fit. W Europie pojawi się na początku 2002 roku. Honda Jazz produkowana jest w japońskiej fabryce Suzuka, a oczekiwana wielkość jej rocznej sprzedaży to 15.000 sztuk.


Wymiary Hondy Jazz:

długość - 3830 mm

szerokość - 1675 mm

wysokość - 1525 mm

rozstaw osi - 2450 mm

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje