Ford Fiesta po faceliftingu - pierwsza jazda

Wyróżniający się design, nowe silniki, świetna jakość… Niewiele brakuje do ideału miejskiego samochodu.

Aston Martin? Nawet jeśli człowiek w ogóle nie przygląda się samochodom, tego auta nie przeoczy. Niewątpliwie operacja liftingu udała się znakomicie - bo przy jej okazji nie zepsuto niczego, co czyniło małego Forda ulubieńcem klientów: zwartej, muskularnej, a przy tym pozbawionej agresywności sylwetki i zaskakującej przestronności kabiny. Co ważne, kabina jest łatwo dostępna, bo przednie fotele odsuwają się tak daleko w przód, że na kanapę trzydrzwiowego wariantu nadwoziowego swobodnie wsiadają nawet wysocy pasażerowie.

Lekko, ale zauważalnie poprawiono wykończenie wnętrza - i nie chodzi tylko o testowaną wersję Titanium, wyróżniającą się eleganckimi, lakierowanymi na czarno elementami ozdobnymi. Wszystkie tworzywa w kokpicie są miłe w dotyku, miękkie, sprawiają wrażenie wysokiej jakości.

Reklama

Na bardzo wysokim poziomie jest teraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - już od podstawowej wersji standard to 7 airbagów i ESP. Przydatnym systemem jest Easy Fuel, zapobiegający zatankowaniu niewłaściwego paliwa.

Nie zmieniła się charakterystyka jezdna Fiesty - prowadzenie daje mnóstwo frajdy, auto jest zwinne i stabilne.

No i diabelnie szybkie - przynajmniej z testowym silnikiem najnowszej generacji, 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Trzycylindrowa jednostka pokazała się już z najlepszej strony w większym Focusie, tu jest jeszcze żwawsza, a przy tym oszczędna. Szkoda, że w przeciwieństwie do Focusa, w Fieście łączona jest z 5-, a nie 6-stopniową skrzynią biegów.

Dane techniczne: Ford Fiesta po faceliftingu

Wersja1.25 601.01.25 821.41.0 EcoBoost 100
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowybenzynowybenzynowy, turbo
Pojemność
skokowa
1242 cm3999 cm31242 cm31388 cm3999 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16R3/16R4/16R4/16R3/12
Moc
maksymalna
60 KM/600080 KM/500082 KM/580096 KM/5750100 KM/6000
Maksymalny
moment obrotowy
109 Nm/3600105 Nm/2500114 Nm/4200128 Nm/4200170 Nm/1400
Osiągi
Prędkość
maksymalna
152 km/h165 km/h168 km/h175 km/h180 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
16,9 s14,9 s13,3 s12,2 s11,2 s
Zużycie
paliwa w l/100 km*
6,8/4,2/5,25,8/3,8/4,66,8/4,2/5,27,6/4,5/5,75,9/3,7/4,5
Cena43 950 zł46 950 zł44 650 zł49 100 zł57 150 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Dane techniczne: Ford Fiesta po faceliftingu

Wersja1.61.0 EcoBoost 1251.5 TDCi1.6 TDCi
Silnikbenzynowybenzynowy, turboturbodieselturbodiesel
Pojemność
skokowa
1600 cm3999 cm31495 cm31596 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16R3/12R4/16R4/16
Moc
maksymalna
105 KM/5750125 KM/600075 KM/400095 KM/3600
Maksymalny
moment obrotowy
150 Nm/4200200 Nm/1400185 Nm/1700200 Nm/1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
184 km/h196 km/h167 km/h181 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
10,5 s9,4 s13,5 s11,7 s
Zużycie
paliwa w l/100 km*
8,4/4,5/5,95,3/3,7/4,34,4/3,3/3,74,4/3,2/3,6
Cena65 350 zł63 050 zł52 600 zł55 950 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Tekst: KU, MP, zdjęcia: DL

Ford Fiesta z systemem MyKey - WIADOMOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy