Czy nowe Suzuki SX4 zagrozi pozycji Qashqaia?
Ma o ponad 160 mm dłuższe, ale o 60 kg lżejsze nadwozie. Przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik. A także ambicje, by zamieszać wśród modnych kompaktowych crossoverów.
To Suzuki SX4 S-Cross, samochód pomyślany jako rywal Nissana Qashqai, niekwestionowanej gwiazdy wspomnianego segmentu.
Czy ten plan się powiedzie? Czy produkowany na Węgrzech nowy model, będący twórczym rozwinięciem popularnego SX4 (zostanie w sprzedaży jako SX4 Classic) odniesie rynkowy sukces?
Pomimo skromnego wyboru silników, ograniczającego się do ledwie dwóch jednostek, są na to szanse, o czym przekonujemy się podczas dziennikarskich jazd testowych w okolicach Barcelony.
W Polsce SX4 S-Cross wszedł oficjalnie do sprzedaży 10 września, z ceną niespełna 70 000 zł za podstawową, co nie znaczy, że ubogo wyposażoną wersję z napędem na przednią oś i znanym już, aczkolwiek zmodyfikowanym benzyniakiem o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM pod maską.
Suzuki liczy, że do końca 2013 r. znajdzie u nas nabywców na około 1000 sztuk tego auta. W 2014 r. sprzedaż może sięgnąć 3000 egzemplarzy.