Citroen C4 Picasso - pierwsza jazda

Nowa odsłona C4 Picasso zyskała efektowny wygląd, ale pod jej kontrowersyjnymi liniami wciąż kryje się bardzo obszerne i pełne praktycznych rozwiązań wnętrze.

To już trzecia generacja kompaktowego minivana Citroena (wcześniej znanego jako Xsara Picasso, obecnie - C4 Picasso). Francuscy producenci słusznie stawiają na minivany - na najważniejszym dla nich, rodzimym rynku są one znacznie popularniejsze niż kompaktowe SUV-y.

Nie tak oszczędny

Do napędu C4 Picasso służą wyłącznie silniki o pojemności 1.6. Turbodiesle oznaczone jako e-HDi spełniają już normę emisji spalin Euro 6.

Według danych fabrycznych, 115-konny e-HDi zużywa średnio 4 l/100 km. Tak, jeżeli jedzie się stale 80 km/h na 6. biegu. W normalnym ruchu bliżej mu do 6,3-6,4 l/100 km, a to już różnica niebagatelna.

Reklama

Do wysokoprężnych wersji e-HDi można zamówić 6-stopniową skrzynię zautomatyzowaną (ETG6).

Najważniejsze są cale

Aż siedmiocalowy ekran dotykowy i ogromny, 12-calowy "telewizor" pośrodku tablicy przyrządów (obydwa w wyposażeniu standardowym) to coś, z czego producent jest bardzo dumny. Dotykowego ekranu używa się do sterowania klimatyzacją, nawigacją i ustawieniami pojazdu. Szkoda, że nie zostawiono tradycyjnych przycisków do klimatyzacji - jej obsługa za pomocą ekranu dotykowego mocno absorbuje kierowcę. Imponująca jest natomiast liczba rozwiązań ułatwiających jazdę: samoczynne parkowanie, kamera cofania, system zapobiegający niezamierzonemu zjazdowi z pasa, aktywny tempomat i inne. Są też fotele z opcją masażu oraz znana już z poprzedniej generacji, gigantyczna przednia szyba.

Jak na minivana przystało, C4 Picasso ma pięć oddzielnych foteli, każdy przesuwny i składany, a bagażnik zachwyca pojemnością 537 litrów.

140 kg mniej

W stosunku do poprzednika nowy francuski van waży aż o 140 kg mniej i ma obniżony środek ciężkości. A to oznacza jedno - że podczas jazdy zapewnia nie tylko wyższy komfort, ale i znacznie pewniej pokonuje zakręty. Przy czym priorytetem nadal jest komfort.

Ceny C4 Picasso (w tabeli poniżej) są niższe niż w przypadku głównego rywala, Renault Scenica. A można je jeszcze obniżyć (o 8000 zł), zostawiając auto w rozliczeniu.

Dane techniczne: Citroen C4 Picasso

Wersja1.6 VTi1.6 THP1.6 HDi
90
1.6 e-HDi
90 Aut.
1.6 e-HDi
115
1.6 e-HDi
115 Aut.
Silnikbenzynowybenzynowy,
turbo
turbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność
skokowa
1598 cm31598 cm31560 cm31560 cm31560 cm31560 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16R4/16R4/8R4/8R4/8R4/8
Moc
maksymalna
120 KM/6000156 KM/600092 KM/400092 KM/4000115 KM/3600115 KM/3600
Maksymalny
moment
obrotowy
160 Nm/4250240 Nm/1400230 Nm/1750230 Nm/1750270 Nm/1750270 Nm/1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
182 km/h203 km/h173 km/h175 km/h185 km/h189 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
13,7 s9,9 s14,5 s15,3 s13,1 s13,6 s
Zużycie paliwa*8,5/4,9/6,38,2/4,8/6,04,8/3,8/4,24,2/3,5/3,84,5/3,8/4,04,4/3,7/4,0
Cena67 900 zł80 200 zł75 000 zł79 400 zł79 500 zł86 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (w l/100 km)

Tymon Grabowski

Nowy Citroen Grand C4 Picasso - NOWOŚCI

Citroen C-Elysee, Skoda Rapid - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy