Opancerzone Audi A8 L Security

Audi wprowadza do oferty A8 po liftingu opancerzoną odmianę o nazwie Security. Model będzie oferowany z jednym z dwóch silników: 4.0 V8 TFSI lub 6.3 W12.

A8 L Security mierzy 527 cm długości, a jego rozstaw osi to 312 cm. Za bazę, podobnie jak w wersjach cywilnych, służy tu aluminiowa rama przestrzenna ASF. Dodatkowe wzmocnienia dokładane są ręcznie, co w przypadku każdego egzemplarza trwa około 450 godzin. Później karoseria trafia jeszcze na finalny montaż.

Nadwozie

W klatce bezpieczeństwa, którą jako element samonośny zintegrowano z nadwoziem, zastosowano wytrzymałe materiały, m.in. pancerną stal formowaną na gorąco, włókno aramidowe i ceramikę. Pancerna podłoga wykonana z aluminium zwiększa ochronę przed podłożonymi ładunkami wybuchowymi oraz granatami ręcznymi.

Reklama

Szyby wykonano ze szkła wielowarstwowego, które po wewnętrznej stronie pokryte jest warstwą poliwęglanu, łagodzącą skutki wybuchu. Na życzenie okna w drzwiach można całkowicie opuszczać.

Specjalny ogranicznik daje możliwość utrzymywania drzwi w każdej dowolnej pozycji. Za dopłatą montowany jest system awaryjnego wysiadania - po jego aktywacji drzwi zostają odłączone od karoserii za pomocą ładunków pirotechnicznych w zawiasach. Wystarczy je wtedy wypchnąć na zewnątrz.

Opcjonalnie oferowane jest również opancerzenie akumulatora oraz zbiornika paliwa, system gaśniczy, układ awaryjnej wentylacji, maszty do proporczyków, syrena czy funkcja zdalnego uruchamiania silnika.

Silniki

Audi A8 L Security oferowane jest z jedną z dwóch jednostek napędowych. Silnik 4.0 V8 TFSI z dwiema turbosprężarkami generuje moc 435 KM i rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 s, zużywając średnio 10,9 l/100 km.

12-cylindrowy agregat ma 6,3 litra pojemności i rozwija moc 500 KM. Zasilana nim A-ósemka osiąga "setkę" w 7,1 s, a jej średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 13,5 l/100 km.

Obie wersje silnikowe są uzbrojone w stały napęd na obie osie oraz 8-biegowe skrzynie automatyczne tiptronic.

Koła i zawieszenie

Opancerzone Audi przemieszcza się na wzmocnionych oponach z 19-calowymi, kutymi obręczami i jest standardowo wyposażona w pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne. Pierścienie z tworzywa sztucznego, zamontowane na felgach, umożliwiają pokonanie odcinka 80 km na przebitych lub przestrzelonych oponach.

Wyposażenie

Podobnie jak pozostałe A-ósemki po liftingu, wariant Security można doposażyć m.in. w reflektory Matrix LED (seryjne w wersji W12), aktywny tempomat czy asystenta jazdy nocą. Seryjnie montowany jest hotspot Wi-Fi, umożliwiający pasażerom bezprzewodowy dostęp do sieci.

A8 L Security można już zamawiać; dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2014 r. Przy okazji Audi oferuje specjalny program szkoleniowy dla użytkowników aut opancerzonych.

msob

Używane Audi A8 D2 (1994-2002) - OPINIE

Audi A8 D4 - aluminiowe cacko z Ingolstadt

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy