Nowe systemy hybrydowe Hondy

Honda zaprezentowała trzy nowe, hybrydowe układy napędowe Sport Hybrid, które znajdą w przyszłości zastosowanie w nowych modelach Hondy.

Pierwszy z nich - jednosilnikowy - obejmuje nowy, 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym oraz akumulator litowo-jonowy.

Drugi, dwusilnikowy system wykorzystuje 4-cylindrowy silnik benzynowy, dwie jednostki elektryczne i bezstopniową przekładnię CVT. Trafi on na początku przyszłego roku do północnoamerykańskiej Hondy Accord w wersji PHEV.

Ostatni system, trzysilnikowy Sport Hybrid SH-AWD, to połączenie 3,5-litrowego silnika spalinowego V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, trzech jednostek elektrycznych (w tym dwóch przy kołach tylnej osi) i 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Efekt? Moc i moment obrotowy porównywalne z silnikami spalinowymi V8 przy niższym zapotrzebowaniu na paliwo. System ten znajdzie zastosowanie w nowej Acurze RLX - następczyni modelu RL, czyli północnoamerykańskiego odpowiednika Hondy Legend.

Reklama

Marcin Sobolewski

Milion hybryd Hondy - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy