Nowa platforma modułowa Renault i Nissana

Francusko-japoński alians to kolejny po Volkswagenie i PSA koncern, który do budowy swoich nowych modeli użyje wspólnej, modułowej platformy podłogowej.

Podobnie jak w przypadku konkurencyjnych rozwiązań, platforma Common Module Family (CMF) pozwala budować samochody różnych klas w oparciu o wspólne "klocki": ramy silnikowe, kabiny, podwozia przednie i tylne oraz układy elektryczne i elektroniczne.

Jako pierwsze - jeszcze w tym roku - skorzystają z niej nowe Nissany Qashqai i X-Trail, a w przyszłym - kolejne generacje Renault Laguny, Scenica i Espace. Konstrukcja będzie stosowana w autach obu marek aż do 2020 r.

Przedstawiciele koncernu deklarują, że dzięki zastosowaniu platformy CFM będą mogli ograniczyć koszty projektowe o 30-40 proc., a zastosowanie wspólnych elementów pozwolą zaoszczędzić kolejne 20-30 proc.

Reklama

msob

Nowy Nissan Qashqai zadebiutuje jesienią. Czego można spodziewać się po nowej generacji bestsellerowego crossovera?

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy