Nissan 370Z dojrzewa

W nowy rok modelowy Nissan 370Z wjeżdża subtelnie odświeżony. Wersja europejska po faceliftingu zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Odświeżony Nissan 370Z zyskał nieco inaczej narysowany przedni zderzak ze światłami do jazdy dziennej LED, nowe odcienie lakieru, wzory obręczy oraz elementy wyposażenia. Odmiana z pakietem sportowym wyróżnia się polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców.

Pod maską nic się nie zmieniło. 3,7-litrowy motor V6 generuje moc 328 KM przy 7000 obr./min i 363 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5200 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub 7-biegowej skrzyni automatycznej. Osiągi? 5,3 s do "setki" (5,6 s w wersji z automatem) i prędkość maksymalna 250 km/h.

Reklama

Przypomnijmy, że model 370Z został już raz poddany faceliftingowi wiosną 2011 roku. Z myślą o europejskich gustach poprawiono wtedy wygłuszenie kabiny oraz nastawy zawieszenia, a listę wyposażenia wzbogacono o kamerę cofania.

Historia "zetki"

Historia japońskich coupe oznaczonych literą "Z" zaczęła się od Datsuna 240Z. Model trafił na północnoamerykański rynek jesienią 1969 roku i szybko stał się rynkowym przebojem. Pod maską "240" umieszczono 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,4 litra i mocy 150 KM, połączony z 4-biegową skrzynią manualną lub 3-biegowym automatem.

Dzięki 240Z Japończycy udowodnili, że są zdolni produkować nie tylko oszczędne i pozbawione polotu samochody, ale i niedrogie coupe. Wszystkie kolejne generacje modelu - 260Z, 280Z, 280ZX i 300ZX - nosiły na rodzimym japońskim rynku nazwę Fairlady Z, zapożyczoną od serii roadsterów, produkowanych przez Datsuna w latach 60.

Model 300ZX zniknął w 1996 roku z amerykańskiej oferty Nissana, a trzy lata później zakończono jego produkcję bez prezentacji bezpośredniego następcy. Po fuzji Nissana z koncernem Renault nowy szef japońskiej firmy - Carlos Ghos - obiecał jednak wskrzesić kultową "zetkę". Słowa dotrzymał. W 2002 r. na drogi wyjechał model 350Z.

Pod koniec 2008 roku zadebiutowało obecne wcielenie "zetki" - Nissan 370Z, od 2010 roku dostępne również w otwartej wersji Roadster. Tak jak poprzednicy, w Japonii nazywa się Fairlady Z.

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy