Najbardziej hardkorowy Bentley w historii

Mówisz Bentley, myślisz "luksus"? Pomyśl też o sporcie. Wielce utytułowana w przedwojennych wyścigach wypuści na rynek limitowaną serię 300 sztuk Continentala GT3-R. To najszybszy cywilny Bentley w historii.

Continental GT3-R nawiązuje do wyścigowej odmiany GT3, otrzyma jednak homologację drogową. Każdy z 300 egzemplarzy zostanie zmontowany ręcznie w zakładach Bentleya w Crewe, a jego wykończeniem zajmą się specjaliści z oddziału Bentley Motorsport.

Pod maską - 4-litrowa jednostka V8 biturbo z odmiany V8 S, wzmocniona do 580 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego (seryjnie: 528 KM i 680 Nm). W połączeniu z niższą o 100 kg masą własną pozwala to na sprint do "setki" w 3,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 273 km/h.

Reklama

Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem 8-stopniowego automatu ZF o skróconych przełożeniach (moment rozdzielony między osiami w stosunku 40:60). GT3-R otrzymał usztywnione, aktywne zawieszenie, na nowo zestrojoną elektronikę oraz wzmocnione hamulce z tarczami o średnicy 42 cm z przodu i 35,6 cm z tyłu. Na 21-calowe obręcze naciągnięto ogumienie 275/35.

Bentley nie podał ceny modelu, zaczął już jednak przyjmowanie zamówień na nowego Continentala. Wiadomo, że jego nabywcy otrzymają gratis pakiet przeglądów po 10, 20 i 30 tys. mil. Pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec roku.

msob

SUV Bentleya - pierwsze zdjęcie

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy