Mitsubishi Outlander PHEV w Genewie
W tym roku do polskich salonów Mitsubishi trafi hybrydowy Outlander PHEV z możliwością ładowania baterii z gniazdka.
2-litrowy silnik benzynowy Outlandera PHEV o mocy 118 KM współpracuje z dwiema jednostkami elektrycznymi, umiejscowionymi przy przedniej i tylnej osi. Każda z nich generuje moc 82 KM oraz moment obrotowy o wartości 137 (przód) lub 195 Nm (tył).
Układ napędowy auta może pracować w trzech trybach: elektrycznym, spalinowym oraz hybrydowym. Energia elektryczna magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych. Można ładować je z gniazdka - "tankowanie" do pełna trwa około 4 h.
Z naładowanymi akumulatorami Outlander może przejechać bez udziału silnika spalinowego do 52 km. W efekcie Mitsubishi obiecuje, że auto potrafi pokonać 100 km, zużywając jedynie 1,9 l benzyny. W trybie hybrydowym średnie zużycie paliwa ma wynosić 5,3 l/100 km.
Powyższe wartości to dopiero wstępne dane wersji europejskiej - oficjalne zostaną opublikowane dopiero za kilka tygodni.
msob