Drive-E - zupełnie nowe silniki Volvo
Jesienią Volvo wprowadzi do oferty zupełnie nowe jednostki napędowe z rodziny Drive-E. Z czasem zastąpią one osiem stosowanych dotychczas silników.
Gama Drive-E będzie obejmować 4-cylindrowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy od 142 do 306 KM oraz 4-cylindrowe diesle z zasilaniem common rail (122-232 KM). Wszystkie konstrukcje mają pojemność 2 litrów i doładowanie (turbo, biturbo lub, w przypadku najmocniejszej wersji benzynowej T6, turbo i kompresor).
Diesle otrzymają nowy system sterowania dawkowaniem paliwa i-Art, który pozwala na bieżąco kontrolować przebieg wtrysku w każdym z cylindrów. Zamiast pojedynczego czujnika dla całej szyny, w poszczególnych wtryskiwaczach zastosowano mikrokomputery monitorujące ciśnienie wtrysku. W szynie sięga ono 2500 barów.
W ograniczeniu zapotrzebowania na paliwo w jednostkach benzynowych pomaga uruchamiana na żądanie pompa wody, niskooporowe łożyska oraz zmienne fazy zawodów.
Jako pierwsze nowe silniki otrzymają odnowione modele S60, V60 oraz XC60. Początkowo rodzina Drive-E w Europie będzie obejmować benzynowe jednostki T5 (248 KM) i T6 (306 KM) oraz turbodiesla D4 (184 KM). Wszystkie konstrukcje będą współpracować z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną. W ofercie pozostanie także zmodernizowana skrzynia manualna o 6 przełożeniach.
Szwedzi podkreślają, że nowe 4-cylindrowe jednostki zapewniają modelom Volvo osiągi porównywalne z autami napędzanymi agregatami V6, a nawet V8, a przy tym zużywają znacznie mniej paliwa.
msob