Samolot w samochodzie

Na inauguracji salonu samochodowego w Genewie Subaru zaprezentowało nowy pojazd koncepcyjny o kodzie B11S. Jest to czterodrzwiowe coupe wielkości Imprezy o nowym wyrazistym sportowym charakterze.

Prototyp wyznacza nowe trendy stylistyczne, które zdaniem przedstawicieli Subaru będą obowiązywały w przyszłych projektach tej marki.

Zgrabne coupe, mieszczące na swoim pokładzie cztery dorosłe osoby, prezentuje bardzo ciekawą stylistykę. Projektanci nie obawiali się wprowadzenia w życie odważnych pomysłów, co w efekcie dało pojazd oryginalny i zwracający na siebie uwagę. Przód nowego subaru z przetłoczeniem silnika na masce przypomina dziób samolotu odrzutowego. Nie jest to przypadkowy zbieg okoliczności, gdyż firma Fuji Heavy Industries Ltd - producent samochodów marki Subaru, działa również w branży lotniczej, tworząc elementy do samolotów. Ciekawym rozwiązaniem w projekcie nadwozia jest też czworo drzwi nowego coupe. Z każdego boku otwierają się one na zasadzie bramy - jedno skrzydło do przodu, drugie do tyłu (patrz zdjęcie). Ułatwia to zdecydowanie dostęp do tylnego siedzenia.

Subaru B11S został wyposażony w 6-cylindrowy silnik typu boxer umieszczony wzdłużnie. Jednostka została doładowana podwójną turbiną i osiąga moc 400 KM oraz maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Symetryczny system przeniesienia napędu na wszystkie koła (AWD) współpracuje z 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów.


Dane techniczne Subaru B11S:
Silnik:         6-cylindrowy boxer
Położenie:      wzdłużnie
Pojemność:      3,0 litra
Doładowanie:    podwójna turbina (twin turbo)
Moc maksymalna: 400 KM (294 kW) przy 6400 obr/min
Moment obr.:    550 Nm w zakresie 3600-4800 obr/min
Przekładnia:    automatyczna, elektroniczno-hydrauliczna
Liczba biegów:  5
Wymiary:
Długość:        4785 mm
Szerokość:      1935 mm
Wysokość:       1370 mm
Rostaw osi:     2800 mm
Rozstaw kół:    przód - 1625 mm
                tył   - 1610 mm
Waga nadwozia:  1580 kg
Koła:           przód - 21-calowe 10J
                tył   - 21-calowe 11.5J
Opony:          przód - 275/35 ZR 21
                tył   - 325/30 ZR 21
TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samolot | coupe | Pojazd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy