Fiat 500L z nowymi silnikami

Fiat poszerza ofertę 500L o dwie nowe jednostki napędowe: 105-konny silnik benzynowy 0.9 TwinAir Turbo oraz turbodiesla 1.6 MultiJet II o tej samej mocy.

0,9-litrowy silnik benzynowy ma 2 cylindry, turbodoładowanie, kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą (co sprzyja obniżeniu temperatury spalin, chłodzonych przez układ chłodzenia) i system płynnej regulacji zaworów MultAir. Generuje moc 105 KM przy 5500 obr./min oraz 145 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr./min (80 proc. dostępne przy 1700 obr./min). Zasilany nim 500L rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 12,3 s i osiąga maksymalną prędkość 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według Fiata wynosi 4,8 l/100 km.

Turbodiesel Multijet II z wtryskiem common rail to konstrukcja znana już m.in. z Punto i Bravo. Z pojemności 1,6 litra uzyskuje on moc 105 KM przy 3700 obr./min i 320 Nm maksymlanego momentu obrotowego, dostępnego przy 1750 obr./min. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,3 s i rozwinięcie maksymalnej prędkości 181 km/h przy deklarowanym średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,5 l/100 km. Fiat podkreśla, że 500L z silnikiem Multijet II wymaga przeglądów w odstępach co 35 tys. km lub 2 lata.

Reklama

Obie jednostki współpracują z 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi i są seryjnie uzbrojone w systemy start-stop.

Jednostka benzynowa jest już dostępna (ceny od 62 tys. zł za rocznik 2013 przy uwzględnieniu aktualnego rabatu w wysokości 4 tys. zł), na turbodiesla trzeba poczekać do drugiej połowy marca (ceny od 74 tys. zł po upuście). 

Fiat 500L konkuruje z miejskimi minivanami, ale pod względem wymiarów może również stawać w szranki z autami kompaktowymi. W ciągu 5 miesięcy klienci zamówili już blisko 40 tys. sztuk modelu, z czego ponad połowa to nabywcy spoza Włoch.

msob


magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama