3-milionowa Toyota Prius
Na początku lipca Toyota sprzedała 3-milionowy egzemplarzy Priusa.
Mówisz "hybryda", myślisz "Prius". W ciągu ponad 15 lat hybrydowa Toyota osiągnęła globalny sukces i przetarła szlaki innymi modelom z takim rodzajem napędu. Początki nie były jednak zbyt obiecujące. Pierwszy Prius, zbudowany na Toyocie Echo (Yaris w wersji sedan), pojawił się w 1997 roku, a według analityków jego produkcja przynosiła Toyocie... straty. Do 2003 roku model znalazł na świecie 123 tys. nabywców.
Druga generacja Priusa stanowiła prawdziwą rewolucję - auto znacznie urosło i awansowało do klasy średniej. Przełożyło się to na sprzedaż, która osiągnęła 1,19 mln egzemplarzy.
Produkowane obecnie, trzecie wcielenie Priusa zadebiutowało w 2010 roku i jak dotychczas znalazło już ponad 1,69 mln nabywców. Obecnie rodzina Priusa obejmuje nie tylko 5-drzwiowego liftbacka, ale również minivana "+", sprzedawany w USA model "C" (u nas: Yaris Hybrid) oraz ładowanego z gniazdka Priusa Plug-In - hybrydę o wydłużonym zasięgu.
Wraz z popularyzacją hybryd spadają koszty produkcji elementów układu napędowego, który jest teraz montowany nie tylko w większych Toyotach i Lexusach, ale również w miejskim Yarisie. Rosnąca gama modeli hybrydowych cieszy się coraz większą popularność - w I kwartale br. sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa wzrosła w Europie o kilkadziesiąt procent, do 75 tys. sztuk.
msob