Seks a kolor Twojego samochodu

Po niedawno notowanej zapaści na polskim rynku nowych aut, firmy motoryzacyjne powoli odrabiają straty. I wyciągają wnioski.

Specyfika polskiego klienta, tak różnego od przeciętnego Europejczyka, nie mówiąc o innych nacjach, skłania firmy do poszukiwania fenomenu polskiego nieprzewidywalnego kupca, jak mało kto ulegającego masowym modom i wpływom.

Jedna z wiodących na polskim rynku firm motoryzacyjnych, produkująca auta z tzw niskiej i średniej półki zainwestowała spore środki finansowe w odpowiedź na pytanie o preferencje kolorystyczne Polaków, przy czym brano pod uwagę wyłącznie męską płeć.

Przez 3 lata, każdy klient przy zakupie auta tego właśnie producenta, który zdecydował się na prośbę sprzedawcy wypełnić bardzo szczegółową ankietę, otrzymywał od firmy bonus w postaci drobnego elementu wyposażenia. Ankieta była oczywiście anonimowa, przy kliencie po jej wypełnieniu była pieczętowana i wrzucana do specjalnej urny. Pytania były bardzo szczegółowe, ocierały się wręcz o naruszanie intymności, niemniej jednak przeważająca część klientów, omamiona wizją bonusa, bez oporów udzielała szczegółowych odpowiedzi.

Reklama

Pod uwagę brano tylko podstawowe wersje kolorystyczne, bez rozbijania ich na odcienie i bez różnicowania na lakier metaliczny i nie.

W ankiecie pozornie niezwiązane z motoryzacją pytania, doświadczonym psychologom pozwalały wyodrębnić pewne cechy charakterystyczne dla nabywcy.

Wnioski, jakie na podstawie badań zostały wysnute są obecnie wykorzystywane przy reklamie produktu firmy i działaniu reklamy na podświadomość widza.

Kolor biały

Kolor taki prezentują nieco bezbarwną, chwiejną osobowość. Typowa dla nich jest ambiwalencja nastrojów, nie pozwalająca na stabilizację w sferze emocji. W białym aucie czują się bezpieczni, bo wg nich nie wyróżniają się z otoczenia. Jednocześnie prezentują dwa odmienne wzorce zachowania- nadmierną nieśmiałość i nadmierną pewność siebie. Obie te postawy przybierają formę ekstremalną. Kierowca w białym umytym, lśniącym aucie ma fazę pewności siebie- czuje się królem szos. Jest wtedy butny i niecierpliwy.

Gdy na ulicy widzi się dramatycznie zabrudzone białe auto, można z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością przyjąć, że jego posiadaczem jest kierowca będący w fazie nadmiernej nieśmiałości, usiłujący stopić się z szarością drogi. Kierowca bardzo niepewny siebie i swoich umiejętności.

Pytania o życie seksualne posiadaczy białych aut dostarczyły dalszych ciekawych wniosków- z reguły ta sfera życia cechuje się u nich dużym nieustabilizowaniem. W fazie nadmiernej pewności siebie rzucają się w wir przypadkowych kontaktów seksualnych, w fazie niepewności potrafią mieć nawet problemy z potencją.

Grupa trudna do zdefiniowania, jeżeli chodzi o odbiór i treść reklamy. Chęć nabycia auta w białym kolorze wynika z cech osobowościowych, a nie z sygnału z zewnątrz. Co do preferencji seksualnych - brak zdecydowanego określenia.

Kolor srebrny

Z reguły wybierany przez ustabilizowanych finansowo, uporządkowanych i przewidywalnych ojców rodzin w średnim wieku.

Srebrny kolor kojarzy im się z praktycznością i rzadszymi wizytami w myjni, bo "brudu nie widać". Co ciekawe kolor srebrny wybierają mężczyźni, którzy rzadko myjąc auta w myjni, preferują zdecydowanie wiaderko i szczotkę pod blokiem.

Ta grupa kolorystyczna zdecydowanie najmniej chętnie udzielała odpowiedzi na pytania na temat życia seksualnego - psycholodzy uznali, że wyniki będą tu niemiarodajne, więc zaniechano wyciągania wniosków co do życia seksualnego posiadaczy srebrnych aut.

Grupa reagująca na reklamy z wątkiem rodzinnym. Zdecydowanie heteroseksualni.

Kolor czarny

Wybierany przez mężczyzn niezależnie od wieku. Zdecydowanie posiadacze aut w tym kolorze prezentują największą ilość testosteronu. Prawdziwi macho. Jeżdżą pewnie, choć często stwarzają zagrożenie dla innych uczestników drogi, z powodu nadmiernej brawury.

Lubią jeździć z dużą prędkością, są królami lewego pasa i tu najwięcej posiadaczy wyrażało chęć tuningu auta.

Ta grupa kolorystyczna najchętniej wypowiadała się na temat swojego życia seksualnego.

Ze względu jednak na charakterystyczną skłonność do brawury i koloryzacji, również i te wyniki badań zostały ocenione ze szczególną ostrożnością. Generalnie jest to grupa, która dużo mówi, a mało robi, a jeżeli chodzi o satysfakcję, to czerpie ją wyłącznie dla siebie.

Grupa szczególnie czuła na reklamę z elementami mocnego seksu, z wyraźną dominacją mężczyzny. W tej grupie śladowy odsetek homoseksualistów.

Kolor czerwony

Wybierany wyłącznie przez mężczyzn nie przekraczających 50 roku życia. Często auta o tym kolorze kupowane są po rozwodzie, bądź też po rozstaniu po długoletnim związku, na nową drogę życia.

Posiadacze czerwonych aut to zdecydowani optymiści, często lekkoduchy. Największa grupa, która kupuje auto niemal w całości na kredyt.

Czerwony kolor daje im poczucie bezpieczeństwa, traktują je też jak barwy godowe.

Czerwone auta z reguły lśnią, obok posiadaczy czarnych aut, jest to grupa najczęściej odwiedzająca myjnię.

Nie mają problemów w życiu seksualnym. Są spontaniczni i zawsze chętni na seks. Najmniejszy odsetek wskazujących na problemy z potencją. W tej grupie posiadaczy, największa ich ilość wskazuje na preferencje homoseksualne.

Doskonale odbierają reklamy skierowane wyłącznie do mężczyzn i z udziałem wyłącznie męskich modeli. Klient bardzo wymagający jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrza auta.

Ze względu na niską sprzedaż aut w innych kolorach, badania i wnioski co do posiadaczy aut w kolorze niebieskim, zielonym, granatowym, grafitowym i żółtym zostaną przedstawione w terminie późniejszym. Jeżeli tylko uda nam się je zdobyć, nie omieszkamy o tym poinformować.

Zjedź na pobocze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kierowca | reguły | pytania | reklamy | firmy | seks | Auta | kolor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy