Radar w samochodzie

Samochody przyszłości wyposażone w kierowaną wiązkę radarową będą mogły rozglądać się dookoła, aby zlokalizować potencjalne przeszkody, identyfikować pozostałych uczestników ruchu, a nawet mierzyć prędkości na autostradzie.

Samochody przyszłości wyposażone w kierowaną wiązkę radarową będą mogły rozglądać się dookoła, aby zlokalizować potencjalne przeszkody, identyfikować pozostałych uczestników ruchu, a nawet mierzyć prędkości na autostradzie.

W Centrum Zaawansowanych Technologii (Advanced Technology Centre - ATC) firmy BAE Systems powstał elektronicznie sterowany deflektor dla mikrofalowego radaru umożliwiający kierowanie wiązek w wybranym kierunku. System ten działa na zasadzie promieni prześwietlających owiniętą w elektromagnetyczne cewki bryłę ferrytu. Wraz ze zmianą prądu w cewkach, zmieniające się pole magnetyczne w bryle ferrytu umożliwia sterowanie radarem.

Bal Kumar - naukowiec z Centrum Zaawansowanych Technologii BAE Systems, który wynalazł to urządzenie, współpracuje z zespołem Ventures nad jego praktycznym zastosowaniem oraz komercjalizacją.

Reklama

BAE Systems jest międzynarodową firmą, zajmującą się rozwojem zaawansowanych systemów obronnych i lotniczych, ich dostawami i serwisem. Specjalizuje się w technologiach lotniczych, lądowych, morskich i kosmicznych. Projektuje i produkuje samoloty wojskowe, okręty nawodne i podwodne, systemy radarowe, awioniczne, komunikacyjne i elektroniczne, a także systemy broni kierowanych oraz zapewnia obsługę posprzedażną tych produktów.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: radar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy