Reklama

Papierowy Top Gear po polsku

Na rynku magazynów motoryzacyjnych pojawić się ma wkrótce nowy tytuł.

Będzie to wydawany na podstawie licencji uzyskanej od BBC Worldwide polska edycja brytyjskiego Top Gear.

Reklama

Pierwowzór, czyli BBC Top Gear Magazine to motoryzacyjny miesięcznik numer jeden w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak w przypadku jego telewizyjnego odpowiednika papierowe wydanie TG pełne jest charakterystycznego stylu i humoru. Nic dziwnego. Z pismem związany jest m.in. znany dziennikarz motoryzacyjny Jeremy Clarkson.

Wydawcą polskiej edycji ma zostać Hachette Filipacchi Burda Polska (HFBP), a zespół tworzyć mają Jacek Pieśniewski (do niedawna redaktor naczelny Motoru), Jarosław Horodecki, Szymon Sołtysik i inny ex szef Motoru Piotr Frankowski.

A więc wojna o rynek pism motoryzacyjnych, który według szacunków ma blisko pół miliona czytelników, a rynek reklam wart jest 50 mln zł zaostrza się.

Na polu walki o jak największy kawałek tego tortu są już znane i uznane wydawnictwa Bauera (Auto Moto) i Motor Presse Polska (Auto Motor i Sport), a od niedawna także wydawane na przyzwoitym poziomie "kmh" (reklamowe motto to: całkiem nowy niezależny polski magazyn motoryzacyjny) oraz polski odpowiednik włoskiego "Automobilismo", czyli V12, którego wydawcą jest mieszkający w naszym kraju od 15 lat Dante Cinque.

Włoch, który przed swoim nazwiskiem lubi stawiać dwie literki "dr" (po włosku dottore to po prostu magister) twierdzi, że jego miesięcznik jest największym w Polsce i... jedynym tworzonym z pasją.

Ciekawe czy Frankowski i spółka polskiego Top Geara także będą robić z pasją. Jak ich znamy to zapewne tak. Czy wtedy dr Cinque nadal będzie twierdził, że jego pismo jest jedyne? No i jak to udowodni...

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: BBC | motoryzacyjny | papierowy | top gear | nowy tytuł

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje