Hybrydowe Toyoty na 21. Pikniku Naukowym
3 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się 21. Piknik Naukowy. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest planeta Ziemia i jej ochrona. Z tej okazji Toyota zaprasza na swoje stoisko wszystkich fanów ekologicznej motoryzacji. Firma zaprezentuje najnowsze rozwiązania techniczne w modelu Prius Plug-in Hybrid. Atrakcją będzie także demonstracja właściwości akustycznych systemu nagłośnienia JBL w hybrydowym crossoverze Toyota C-HR.
Piknik Naukowy to największa w Polsce impreza popularno-naukowa, w której uczestniczy kilkudziesięciu wystawców oraz ponad 150 tys. zwiedzających. Toyota co roku gości na swoim stoisku fanów motoryzacji zainteresowanych najnowocześniejszymi technologiami. W tegorocznej edycji firma przygotowała instalację X-Ray, która prześwietla podwozie Priusa Plug-in Hybrid i pozwala zapoznać się z konstrukcją układu napędowego. Wystawę urozmaici stanowisko prezentujące system nagłośnienia JBL w nowym crossoverze Toyota C-HR. Goście Toyoty będą mogli także wziąć udział w konkursie z nagrodami, a główną nagrodą jest weekend z hybrydowym crossoverem C-HR.
Toyota Prius Plug-in Hybrid - energia na 5 sposobów
Prius Plug-in Hybrid to samochód, który łączy najnowocześniejszą technologię hybrydową Toyoty z zaletami auta elektrycznego. Nowa Toyota może być zasilana 5 różnymi metodami. Samochód można naładować z gniazdka, co zajmuje nieco ponad 2 godziny i wystarczy na przejechanie 50 km bez włączenia silnika spalinowego. Można go także zatankować na stacji benzynowej, dzięki czemu kierowca nie musi się obawiać o zasięg samochodu - w razie potrzeby auto pracuje w oszczędnym trybie hybrydowym, wykorzystującym silnik benzynowy i elektryczny. W czasie jazdy akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną z hamowania. Można także włączyć specjalny tryb ładowania, w którym układ napędowy w większym stopniu wykorzystuje moc silnika benzynowego do produkcji prądu, aby po krótkim czasie samochód mógł przełączyć się na elektryczny tryb jazdy. Dodatkowym źródłem zasilania jest także panel fotowoltaiczny na dachu. Nowy Prius Plug-in Hybrid wykorzystuje energię odnawialną również w inny sposób - działanie klimatyzacji jest oparte na pompie ciepła z wtryskiem gazu.
Nowa hybrydowa Toyota ładowana z zewnętrznej sieci może rozpędzić się do 135 km/h na samym silniku elektrycznym, a jej średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km. Lepszy zasięg i wyższą prędkość w trybie elektrycznym uzyskano dzięki nowej baterii litowo-jonowej o większej pojemności oraz dzięki znacznie poprawionej wydajności wszystkich elementów napędu. System ogrzewania baterii podczas ładowania oraz pierwsza na świecie automatyczna klimatyzacja z pompą ciepła pomagają uniknąć włączania silnika spalinowego podczas jazdy w trybie EV. Dzięki zastosowaniu do konstrukcji klapy bagażnika tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi udało się zmniejszyć wagę pojazdu i poprawić wydajność hybrydowego układu napędowego.
Toyota C-HR z systemem JBL
Toyota C-HR to zupełnie nowy model w ofercie marki. Samochód jest zbudowany na nowoczesnej platformie TNGA oraz otrzymał napęd hybrydowy nowej generacji, dzięki któremu zużywa tylko 3,6 l/100 km i emituje 82 g/km CO2. Atutami crossovera Toyoty są także wyrazista stylistyka, zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego oraz specjalnie dobrany system nagłośnienia.
Toyota skorzystała z wiedzy i doświadczenia firmy JBL, znanego producenta profesjonalnego nagłośnienia. Specjaliści obu firm współpracowali ze sobą od bardzo wczesnego etapu projektowania kabiny, czego efektem jest układ głośników precyzyjnie dopasowany do akustycznych warunków panujących we wnętrzu samochodu. Od początku projektowania nowego crossovera Toyoty wiele elementów wnętrza, takich jak okna, podsufitka czy tapicerka, aż po bezpośrednie otoczenie każdego głośnika, zostały tak zaprojektowane, żeby w najmniejszym stopniu nie zakłócić jakości dźwięku.
Zestaw JBL składa się z ośmiokanałowego wzmacniacza stereo o mocy 576 watów oraz 9 głośników, w tym dwóch niedawno opatentowanych tubowych głośników wysokotonowych ze specjalnymi kierownicami dźwięku. Architektura systemu z przodu samochodu składa się także z szeroko rozpraszających dźwięk głośników średniotonowych oraz dwóch subwooferów. Tył auta jest nagłośniony przez dwa głośniki szerokopasmowe i 19-centymetrowy subwoofer, umieszczony w specjalnie opracowanej kieszeni w bagażniku.