Wysoka sprzedaż Volkswagena. Najtrudniej w Europie
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku Volkswagen sprzedał na całym świecie 2,29 mln samochodów. To o 9,4 proc. więcej niż w ciągu analogicznego okresu roku ubiegłego.
Co jednak symptomatyczne, największe wzrosty zanotowano poza Europą: w rejonie Azji i Pacyfiku sprzedano 909 100 samochodów (wzrost o 14,8 proc w stosunku do maja 2011), przy czym zdecydowana większość sprzedaży przypadła na rynek chiński (819 300 pojazdów, wzrost o 14,7 proc).
Z kolei w Ameryce Północnej kupiono 242 100 volkswagenów, co oznacza wzrost o 24,4 proc (ze 194 600 aut). 170 600 spośród sprzedanych pojazdów trafiło do USA.
Niewielki wzrost (0,2 proc, 312 200 aut) zanotowano na rynkach Ameryki Południowej.
Przeciętnie wygląda sytuacja w Europie. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku Volkswagen sprzedał na Starym Kontynencie 742 900 samochodów, to jest o 2,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Kluczowy okazał się rynek niemiecki, bowiem poza nim sprzedaż spadła o 5,8 proc. (do 378 600 pojazdów).
Co ciekawe, bardzo duży wzrost sprzedaży niemiecki koncern zanotował w krajach Europy Środkowej i Wschodniej (50,8 proc), gdzie nabywców znalazło 108 400 samochodów. Szczególnie imponująco wyglądają statystyki dla Rosji (65 300 aut, wzrost o 90,1 proc.).