Ile kosztuje ID.7 Tourer w Polsce? Jest 100 tys. droższy od spalinowego Passata

Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer. Pierwsze elektryczne kombi od Volkswagena zostało wycenione przez polskiego importera. Względem spalinowego Passata to cenowa przepaść, ponieważ ceny nowego ID.7 Tourer startują nad Wisłą od ponad 270 tys. złotych. Jaki zasięg i wyposażenie oferuje wersja Pro?

Flagowy model w elektrycznej rodzinie niemieckiego producenta z Wolfsburga doczekał się odmiany Tourer - zdaniem producenta to mieszanka nadwozia Kombi i Shooting Brake. Wszyscy się jednak zgodzimy, że łatwiej powiedzieć na niego po prostu kombi. Volkswagen ID.7 Tourer gra w tej samej lidze co nowy Passat czy nieco starszy stażem Arteon Shooting Brake. Warto jednak zaznaczyć, że ta nowość występuje tylko i wyłącznie w pełni elektrycznej odmianie.

Volkswagen ID.7 Tourer - wymiary i praktyczność

Elektryczna nowość segmentu D mierzy 4961 mm długości, 1862 mm szerokości i 1536 mm wysokości, a rozstaw osi ma 2971 mm. Ze względu na swoje kształty, względem zwykłego sedana odmiana Tourer jest bardziej pojemna. Pod roletą bagażnika mamy do dyspozycji 605 litrów, a po złożeniu oparć kanapy pojemność przestrzeni ładunkowej rośnie do 1714 litrów (w ID.7 to 1586 litrów).

Reklama

Volkswagen ID.7 Tourer - wersję i osiągi

Na ten moment samochód jest dostępny w polskiej sprzedaży w jednej, bazowej wersji wyposażenia “Pro". W tym wydaniu tylną oś napędza jeden silnik elektryczny o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 545 Nm. Prędkość maksymalna jest w tym przypadku ograniczona do 180 km/h, a czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h  zajmuje katalogowo 6,6 sekundy.

Samochód w tej konfiguracji jest zasilany litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto), co zgodnie ze wskazaniami cyklu WLTP, pozwala na przejechanie do 600 km. Średnie zużycie energii w cyklu mieszanym to 14,7 kWh/100 km (cykl WLTP). Naładowanie akumulatora od 10 do 80 proc. ma potrwać do 28 minut z wykorzystaniem pełnego potencjału ładowania auta z mocą 175 kW.

W późniejszym czasie oferta zostanie wzbogacona o wersję “Pro S", która jest wyposażona w większą baterię o pojemności 86 kWh netto (91 kWh brutto) i ładuje się ze zwiększoną mocą do 200 kW. W tym wydaniu maksymalny zasięg w cyklu mieszanym wzrasta do 687 kilometrów.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro - ceny w Polsce

Ceny Volkswagena ID.7 Tourer w bazowej wersji “Pro" startują w Polsce od 271 690 zł. To o ponad 100 tys. złotych więcej, niż trzeba dziś zapłacić za spalinowego odpowiednika, czyli nowego Volkswagena Passata dziewiątej generacji (B9). Kultowe kombi z benzynowym silnikiem 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM i z 7-biegową skrzynią DSG kosztuje od 163 390 zł za wersję “Passat". Od wyższej wersji “Business" dostępny jest także 2-litrowy silnik diesla TDI SCR o mocy 150 KM, również współpracujący z 7-biegową przekładnią - tu jednak ceny zaczynają się od 197 090 zł.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro - wyposażenie standardowe

Czy wyposażenie elektrycznego ID.7 Tourer rekompensuje tą różnicę? Wersja “Pro" występuje bez dopłaty w kolorze szarym “Moonstone" i wyjeżdża na 19-calowych, czarnych felgach “Hudson". 

W cenie 271 690 zł otrzymujemy także reflektory LED i tylne światła w technologii LED, czarne relingi dachowe czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy podgrzewane przednie fotele, tapicerkę z tkaniny “Pakata", bezprzewodowy App Connect (Apple CarPlay i Android Auto), 7 głośników, 4 gniazda USB-C (45 W), i funkcje kontroli głosowej, jak również system radiowy Ready2Discover z 15-calowym ekranem, tuner cyfrowy DAB+ i wyświetlacz Head-Up Display z funkcją rozszerzonej rzeczywistości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | Volkswagen ID.7
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy