Znak ograniczenia stoi bez sensu? Możesz to zgłosić

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na Wasze opinie o znakach z ograniczeniem prędkości. Chodzi o takie miejsca, gdzie jazda z prędkością np. 50 kilometrów na godzinę nie ma żadnego uzasadnienia.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na Wasze opinie o znakach z ograniczeniem prędkości. Chodzi o takie miejsca, gdzie jazda z prędkością np. 50 kilometrów na godzinę nie ma żadnego uzasadnienia.

Do końca lutego powstać ma na stronie internetowej GDDKiA specjalna zakładka w tej sprawie.

Na stronie internetowej generalnej dyrekcji będzie można wpisać lokalizację konkretnego znaku i sugestie, czy ograniczenie jest uzasadnione. Może trzeba je podnieść, bo trasa jest np. wyjątkowo niebezpieczna, a może wręcz przeciwnie - ograniczyć, bo nie przekłada się na bezpieczeństwo i służy jedynie łupieniu kierowców.

- Przyjmowane będą też inne zgłoszenia. Sygnały dotyczące stanu oznakowania poziomego i pionowego tras, rządzeń bezpieczeństwa ruchu, czy wreszcie oznakowania robót drogowych - mówi w rozmowie z reporterem RMF FM Przemysław Rzeźniewski z GDDKiA.

Reklama

Instrukcja GDDKiA dotycząca ustawiania znaków ograniczających prędkość w terenie zabudowanym (według tych wytycznych mają być ustawiane znaki już od maja tego roku ):

- Obniżenie prędkości do 40 km/h na trasie jednojezdniowej w przypadku m.in. złego stanu nawierzchni, przekroczonych norm hałasu, czy dużego ryzyka wypadków;

- Podwyższenie prędkości do 70 km/h na trasie jednojezdniowej w przypadku, kiedy odcinki między skrzyżowaniami są bez zjazdów, skrzyżowania są z dodatkowymi pasami do skrętu w lewo, przejścia dla pieszych mają sygnalizację świetlną, niedozwolone jest parkowanie przy krawędzi jezdni, a chodniki i ścieżki rowerowe są oddzielone ekranami lub 2,5 metrowym pasem zieleni;

- Podwyższenie prędkości do 80 km/h na drodze dwujezdniowej w przypadku, gdy występują trzy pasy ruchu w jednym kierunku oraz skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz w przypadku, kiedy występują dwa pasy ruchu i skrzyżowania bezkolizyjne oraz kiedy chodniki i ruch rowerowy są oddzielone od jezdni m.in. 2,5 metrowym pasem zieleni. Również w przypadku, kiedy niedozwolone jest parkowanie przy krawędzi jezdni, przejścia dla pieszych mają sygnalizację świetlną a skrzyżowania są wyposażone w dodatkowe pasy do skrętu w lewo.

- Autostrady: Ograniczenie do 100 km/h w przypadku m.in. złego stanu nawierzchni, występowania zatorów na drodze, czy w rejonie węzła o "złej postrzegalności";

- Drogi ekspresowe: Ograniczenie do 70 km/h w przypadku skrzyżowań, na których dochodzi do częstych zderzeń bocznych, i w przypadku złego stanu nawierzchni;

- Drogi krajowe: Ograniczenie do 70 km/h w przypadku skrzyżowań i przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną, niebezpiecznych zjazdów, łuków poziomych lub pionowych, powtarzających się zdarzeń drogowych wynikających z nadmiernej prędkości;

- Ograniczenie do 50 km/h - poza warunkami dotyczącymi ograniczenia do 70 km/h ma obowiązywać także w przypadku dojazdu do przejazdu kolejowego, dojazdu do ronda, ograniczonej przyczepności, niebezpiecznych zjazdów oraz skrzyżowań, na których dochodzi do częstych zderzeń bocznych.

Na wsze zgłoszenia, wraz ze zdjęciami czekamy także i my. Nasz adres znajdziesz TUTAJ.

RMF
Dowiedz się więcej na temat: drogi krajowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy